A székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítették, azóta elöregedett a vágányhálózat és a biztosítóberendezések is. A fejlesztésnek köszönhetően az átmenő fővágányokon 100 óránkénti kilométerre emelkedett a megengedett sebesség.

A beruházás további részletei:

  • tizenkilenc kilométer hosszan átépítették a vágányokat,
  • megújult kilenc személypályaudvari vágány, négy magasperon és három szigetperon,
  • több perontető
  • és három új peronlift épült.

Emellett új térvilágítást, korszerű utastájékoztató és vagyonvédelmi térfigyelő rendszert állítottak üzembe. A részben megújult állomásépületben nyolc méter széles utasaluljárót és két csarnokliftet alakítottak ki.

A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Bodnár Boglárka)

Az állomáson új felsővezetéki hálózat létesült, a Mártírok útján zajvédő fal épült, és új tengelyszámlálós vonatérzékelésű elektronikus állomási biztosítóberendezést létesítettek 89 központi állítású váltóval. Moha és Börgönd felé pedig új, tengelyszámlálós, ellenmenet- és vonatutolérést kizáró berendezést telepítettek.

A beruházás európai uniós és hazai források felhasználásával több mint nettó 33 milliárd forintból valósult meg. A vasúti pálya felújítását az SDD Konzorcium nettó 24 milliárd 899 millió forintból, míg az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. nettó 8 milliárd 500 millió forintból végezte.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!