A villamosvonalat 1911-ben, a „boldog békeidők” utolsó éveinek egyikében építették az akkor még az Osztrák-Magyar Monarchiához tartozó, németül Teschennek nevezett városban. Az első világháborút lezáró békeszerződések az egykori Tescheni Hercegség területét Csehszlovákia és Lengyelország között osztották fel, a várost átszelő Olše folyó országhatárrá is vált egyben.

A tescheni villamosvonal térképe<br>(forrás: wikipedia)

A villamosvonal építése 1910-ben merült fel, a Kassa-Oderbergi Vasút megindulása után a város tanácsa 1793 méter hosszú vonalat épített a vasútállomástól a főtérig. A méteres nyomtávolságú vonalon a Ringhoffer gyár négy kocsija közlekedett, a város kettéosztása után ezeket Lengyelországba, Łódźba adták el.

A volt kocsiszín épülete a lengyel oldalon

A határon áthaladó villamosvonal helyreállításának ötlete már többször felmerült, ám a magas költségek mindig megálljt parancsoltak a terveknek. Most a két város közös pályázatot nyújtott be a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, ez nagyjából harmincezer eurót kóstálna, és 2017 szeptemberi határidővel készülne el. A fő akadályt a városok fejlődése jelenthetné: az akkoriban jórészt burkolatlan utakon futó sínpálya helyén ma igen intenzív közúti forgalom van, a vasúti pálya építése ezért komoly akadályokba ütközne – olvastuk az iDnes.cz portálon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!