A napokban írta ki a felhívást a GYSEV, miszerint összesen kilenc többáramnemű villamos mozdonyt vásárolnának. A vasúttársaság négy kétáramnemű és öt háromáramnemű mozdonyra vár ajánlatot 2014. február 5-éig. Előbbi mozdonyoknak a magyar, német, osztrák és román hálózatra érvényes engedéllyel, az utóbbiaknak ezen felül még a szlovén, cseh, szlovák és lengyel hálózatra is érvényes engedéllyel kell rendelkezniük. Ebből valószínűsíthető, hogy a GYSEV ezúttal inkább tehervonatok továbbítására alkalmas mozdonyokat szeretne vásárolni (ráadásul személyszállító flottájának bővítése már folyamatban van).

Lehet, hogy a tehervonatozó Sziliket nyugdíjazná a GYSEV?<br>(fotó: Arnold Balázs)

A nyertes pályázóval húsz évre szóló karbantartási szerződést is kötnek, valamint többek között biztosítania kell a mozdonyok alkatrészlistáját elektronikus formában, illetve a nyertesnek különféle alkatrészek biztosítását és szoftverfrissítést is vállalnia kell.

A nyertesnek fel kell mutatnia a pályázatra beadott mozdonycsalád legalább 94 százalékos rendelkezésre állásáról szóló igazolást az elmúlt tizenkét hónapból.

Vagy inkább a személyzet mellett már gépet is adna a WLB vonataira?<br>(fotó: iho)

A legfontosabb paramétereket figyelembe véve a pályázaton sokan jó esélyekkel indulhatnak: a Siemens Vectronja és a Škoda 109E mozdonya ugyanúgy esélyes, mint a Bombardier Traxxja.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!