Bár a CFR az 1963-as villanymozdonytender győztesét, a svéd ASEA gépét jelentősen átterveztette a gyárral, mielőtt a licencet megvásárolták volna (az eredetileg négytengelyes gépet hattengelyesre növesztették, jelentősen megemelt teljesítménnyel), a zágrábi Rade Končar által gyártott négylábúakból is bőven került Romániába, összesen 133 példányt vásároltak. A történet innentől kezdve a szokásos: rendszerváltás, csökkenő vasúti forgalom, csőd szélére sodródott államvasút. Az újonnan alakuló és feltörekvő magánvasutaknak volt miből vontatójárművet vásárolni vagy bérelni.

Az egyik legfrissebb „román-importőr” a szlovák Central Railways (CRW) társaság. Komáromban és Párkányban már több vasútbarát találkozhatott jellegzetes, feltűnő vörös-fekete színre fényezett mozdonyaikkal. Saját tulajdonú Kocúrjaikon kívül Romániában bérelnek volt CFR-tulajdonú, Craiovában felújított ASEA-mozdonyokat, ezek a gépek (jugoszláv-horvát gyártás, román szolgálat, szlovák bérlés) mondhatni körbejárják Közép-Európát. A Central Railways a.s. (CRW) 2012. február elsején megkapta a magyar vasútbiztonsági tanúsítványt is, azaz papíron akár vontathat is – amint gépei alkalmasak lesznek a magyar pályákon önálló közlekedésre.

Tasnádi Tamás felvétele 2012. március 15-én Párkányban készült a meghökkentő színű mozdonyról – a bérelt ASEA mögött egy saját Kocúr áll<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik