Tavasszal száz új Setra árasztotta el Pest megyét, a Volánbusz akkor – szokásához híven – sajnos elég szűkszavúan reagált a kérdéseinkre, de jelezték, hogy hamarosan további buszok beszerzésre várható. Úgy néz ki, hogy elérkezett az idő, az elmúlt napokban két tender is megjelent a közbeszerzési értesítőben.

Az elsőben negyven alacsony belépésű kéttengelyes szólót és negyven normál padlószintű kéttengelyes szólót kíván beszerezni a cég, az opciós mennyiség mindkét esetben öt-öt jármű. Az elbírálásnál a tíz évre szűkített élettartam költség kilencven, a buszok szállításának ütemezése pedig tízes pontszámmal szerepel, így a legnagyobb esélyesnek a győri Kravtex tűnik az Econell és Inovell típusokkal.

A tendert a Volánbusz írta ki, de elképzelhető, hogy nem csak Pest megyébe, hanem az ország egyéb területeire is jut majd az új buszokból (fotó: Bohus Dávid)

A második tender harminc (opcióban további három) városi és hatvanöt (opcióban további hét) helyközi alacsonypadlós csuklós beszerzéséről szól. Utóbbinak nagyon itt volt már az ideje, hiszen új gyártású helyközi csuklósokat utoljára még a Hajdú Volán szerzett be 2010-ben, azóta csak használt járművek érkeztek az országba ebben a kategóriában és azok is elég alacsony darabszámban. A helyi kivitelű buszoknak BKK kéknek kell lenniük a kiírás szerint, így ezek minden bizonnyal Budapestre kerülnek majd, egyes feltételezések szerint a problémás Volvo hibridek helyére.

A potenciális nyertes a csuklós kategóriában többesélyesnek tűnik: újabban a török gyártású, Intertanker által forgalmazott Mercedes Conecto lett a slágertermék, de ennek a típusnak nincs helyközi változata. Így itt befutó lehet még az MAN vagy esetleg a szintén Volkswagen-csoporthoz tartozó Scania is.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!