A Lepsény–Csajág–Hajmáskér közötti 27-es MÁV vasútvonalon, mely a 30-as, a 29-es és a 20-as sz. vasútvonalakat is összeköti, 2007. márciusa óta szünetel a vasúti személyszállítás. A vasúti közlekedés hiánya nemcsak a vonal menti települések életét nehezíti meg, de a balatoni és az észak-dunántúli régió közösségi közlekedésének is fontos, hiányzó láncszeme.

A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség ezért 2018. augusztus 25-én, szombaton figyelemfelhívó különvonatot indít a vasútvonal jelenleg járható Veszprém–Papkeszi szakaszán, hogy a közösségi közlekedésért felelős minisztériumot, a kormányt, és a szolgáltató vállalatokat felkérje a több, mint 10 éve fennálló hiányosság orvoslására, a vasúti személyszállítás újraindítására. A különvonat szerelvénye két Bhv személykocsiból áll majd össze, a vonóerőt egy remot Dácsia biztosítja.

A különvonat menetrendje

A Bakonyvasút Szövetség a különvonatot főleg azért szervezi, hogy újrainduljon a vasúti forgalom a közelmúltban bezárt szakaszon. Korábban a bezáráskor a gyér utasforgalom volt az indok. Sajnos akkor nem vizsgálták meg, hogy rossz a menetrend, illetve a Veszprém–Lepsény és a Hajmáskér–Lepsény viszonylat nem a legkedvezőbb fekvésű. Így az újranyitást követően a Szövetség egy Győr–Siófok vasúti tengelyben gondolkodik, erre a regionális összekötésre jelenleg is nagy igény mutatkozik. A Szövetség megkérte a környező önkormányzatoktól a képviselő-testületi nyilatkozatot, és ha mindenkitől megkapják, akkor az érintett minisztériumhoz eljuttatják azt.

Kereszt Csajágon 2006 augusztusában. A Dácsia Veszprém felől, a Csörgő Fehérvárról érkezett (fotó: Joó Ferenc)

Jelenleg még aránylag kisebb költségekből a vasúti fővonalak felújításából történő bontott anyagokból felújítható a pálya. A vonal egy szakaszán, Hajmáskér és Papkeszi között rendszeres a teherforgalom: Fűzfőgyártelepre és a peremartoni műtrágyaüzembe is járnak vonatok. A közelmúltban rengeteg bontott betonalj is érkezett Papkeszire, talán van valós remény a vonal új életre keltésére! Papkeszi és Lapsény között azonban a természet kezdi elfoglalni a pályát, több helyen már karvastagságú fák nőnek a sínek közül. Az újranyitás indokait ebben a PDF-dokumentumban összegzi a Szövetség.

Betonalj-vonat halad Királyszentistvánnál Papkeszi felé (fotó: Vörös Attila)

Bővebb információ, jelentkezési lehetőség és a pontos menetrend a Bakonyvasút weboldalán elérhető az aktuális híreknél: http://bakonyvasut.eu illetve további információt találhatnak a http://v27.todk.hu honlapon is.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!