Kütyüszabadság Amerikában, és mi van Európával?

iho   ·   2013.11.08. 14:00
cim4

Európa nem követi azonnal az amerikai döntést az elektronikus berendezések fedélzeti használatáról, de „relatíve gyorsan”, vagyis hónapokon belül meghozza a döntést – reagált a kontinens repülésbiztonsági ügynöksége, az EASA az amerikai szövetségi hatóság bejelentésére.

Mint arról akkor hírt adtunk, az FAA a mobiltelefonos beszélgetések kivételével jövő évtől engedélyezi a „kütyük”, wifi- és bluetooth-eszközök, e-bookok és laptopok használatát „gate-to-gate”, vagyis beszállástól kiszállásig, de feltételekkel: például ezeket az eszközöket is biztonságos helyre kell tenni le- és felszállás közben, és ha a személyzet bármely tagja arra utasít, akkor mindent azonnal ki kell kapcsolni.

A brit légihatóság, a CAA reagált először az európai kontinensen, jelezve, azonnal megkezdi a helyzet vizsgálatát. A britek viszonylagos sietsége érthető, hiszen az észak-atlanti járatokon a brit társaságok komoly hátránya lenne, ha az amerikai versenytársak utasai élvezhetik az új előírás előnyeit, a brit társaságok gépein lévők  viszont nem. A CAA azonban rögtön azt is jelezte,l hogy a döntést először az európai légihatóság kell, hogy meghozza.

Az EASA erre reagált olymód, hogy viszonylag hamar dönt, de nyilván az európaiak is oly módon adnának engedélyt a légitársaságoknak, ha azok egyben igazolják a hatóságok előtt, hogy gépeik berendezéseit nem zavarja semmiféle interferencia az utasok eszközei felől. Az Egyesült Államokban erre az engedélyeztetésre már jóelőre készülnek a légitársaságok, Európából ilyen hírek egyelőre nem érkeztek.

Vagyis legalábbis hónapokon át az óceánon túl gépbe szálló utasok – legalábbis utazás közben – valóban jobb helyzetben vannak, kérdés, hogy amikor egy az FAA-engedély birtokában Európába igyekvő United vagy Delta járat utasai használhatják-e majd a kütyüket attól a pillanattól kezdve, amikor a gép belép egy uniós ország légterébe, vagy amikor a futója megérinti egy EU-tagállam repülőterének betonját.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.