Hogy mikor kezdtek lepusztulni a HÉV-állomások? Pontos dátumot nem tudhatunk, de egyrészt a biztosítóberendezések korszerűsítésének, másrészt a teherszállítás megszűnésének köszönhető mindez. Mindkettő az állomási személyzet létszámának csökkenését vonja maga után, ehhez járult még hozzá a pénztárak bezárása, az automaták telepítése előtt kizárólag a jegyvizsgálóknál volt lehetőség jegyet váltania az utasnak. Ahol pedig nem figyelnek, előbb-utóbb magától is leromlik minden, nem is számítva a szándékos rongálásokat.

Budakalász-Lenfonógyár...<br>(a képek forrása: MÁV-HÉV)

A HÉV közelmúltbeli átvétele után az új tulajdonos teljes körű korszerűsítéseket (pálya, állomások, járművek) ígért, mindezek már-már halaszthatatlannak tűnnek. A legolcsóbb természetesen az állomások állagmegóvása, csinosítása, ez a folyamat kezdődött el tavasszal. Mind a négy vonalon egy-egy állomást, megállóhelyet választottak ki, ahol felújították az utastájékoztató eszközöket, kijavították az épületek homlokzati és lábazati vakolatát, lefestették az ereszcsatornákat, a padokat, a peronszegélyeket, az életvédelmi kerítéseket, a korlátokat, a felsővezeték-tartó oszlopokat, lemázolták az ajtókat, ablakokat, kicserélték a hulladékgyűjtőket. Ahol erre lehetőség volt, az utasvárók is csinosabbak lettek. Emellett virágládákba, kaspókba ültetett virágokkal igyekeztek a várakozást kényelmesebbé tenni.

...és Nagyicce

Az első ütemben Közvágóhíd és Boráros tér végállomás, valamint Budakalász-Lenfonó és Nagyicce újult meg, a programnak az ígéret szerint lesz még folytatása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!