Máris termel a CER mozdonya

Vörös Attila   ·   2015.02.13. 13:45
BB--AA--IMG_0453__150213

A CER magán-vasútvállalat második generációs Transmontana mozdonyát, a teljes nevén 91 55 0610 100-4-es gépet január 27-én adták át ünnepélyesen a Vasúttörténeti Parkban a megrendelőnek. A mozdony futópróbáját február 4-én tartották az 1-es vonalon, néhány nappal később pedig már élesben továbbított tehervonatot.

Péntek 13-án a CER a dunaföldvári üres etanolvonatot bízta a mozdonyára. A vonat kora reggel ért Kelenföldre, majd fordulás után a csúcsidő végén indult tovább Dunaújvárosba. A szerelvényt innen már a megszokott módon a Start Szergejével viszik tovább.

Dunaföldvári tartályvonattal halad a pusztaszabolcsi ívben a CER mozdonya<br>(képek: Vörös Attila)

Ősszel adtunk hírt arról, hogy a CER is beszerez egy Transmontana-gépet a Softronictól. Az új, 6000 kilowattos mozdony a terepviszonyoktól függően akár 3000 tonnás szerelvényeket is gond nélkül tud vontatni. A CER Transmontanája már az új homlokfallal érkezik, a faceliftet elsőként a 017-es gépen vetették be a románok. Erre főként az európai biztonsági szabványoknak való megfelelés miatt volt szükség.

Kulcs határában folytatja útját Dunaújváros felé a gép

A CER Transmontana mozdonya kétáramnemű, a magyar társaság ezzel a határon túli, gépcsere nélküli fuvarozási piacot is megcélozta. A vasútvállalat korábbi közlése szerint a román és magyar engedélyekkel alapból rendelkező mozdonyt először Szlovákiában fogják levizsgáztatni, a tervek szerint erre még februárban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.