Az előrejelzések szerint csak 2018-ban a leselejtezett lítium-ionos akkumulátorok mennyisége meghaladhatja a 170 millió tonnát. A kínai kormány most azt szeretné elérni, hogy javítsanak a számokon, és a gyártók minél gyorsabban dolgozzanak ki újrahasznosítási tervezeteket. A kínai ipari miniszter rendelkezése értelmében valamennyi elektromosautó-gyártó cégnek kötelessége visszavenni a rossz akkumulátorokat, és továbbítani azt az erre a célra létrehozandó újrahasznosító üzemeknek.

Az autógyártóknak egy olyan karbantartási szolgáltatási hálózatot kell létrehozniuk, amely lehetővé teszi a lakosságnak a régi akkumulátorok megfelelő javíttatását, cseréjét – adja hírül a Reuters. A szabályozás nem áll meg ennyinél: a cégeknek kötelességük lesz különböző támogatási módszereket megfogalmazniuk annak érdekében, hogy a vásárló maga is érintettnek érezze magát a környezetvédelmet szolgáló akkumulátor-újrahasznosítás ügyében. A kormány egy átlátható rendszert akar létrehozni: az akkumulátortelepekkel és értékesítési egységeikkel együttműködve az autógyártóknak egy „nyomon követhetőségi” rendszert kell kialakítaniuk, amely lehetővé teszi az elhasznált elemek tulajdonosainak azonosítását.

Nyomkövető rendszert hoznak létre, hogy minden esetben beazonosítható legyen az eldobott akkumulátor gyártója és az elektromos autó tulajdonosa (fotó: Reuters)

A Reuters információja szerint az elemgyártókat arra is ösztönzik, hogy szabványosított és könnyen lebontott termékeket tervezzenek. Technikai képzést kell nyújtaniuk az autógyártók számára a régi elemek tárolására és szétszerelésére.

Kötelességük lesz tájékoztatni az autógyártókat a visszaváltás, szállítás, újrahasznosítás valamennyi lehetőségéről. Ugyan kötelező nem lesz, de ajánlják, hogy az akkumulátor gyártók készítsenek standard darabokat, így az bárhol is készül, könnyedén szétszedhető és újrahasznosítható lesz.

Kína 2009-ben kezdte nagymértékben támogatni az elektromosautó-gyártást, azzal a céllal, hogy világelsők legyenek a piacon. Az új iparág jelentősen segíthet csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Az egyelőre nem tudható, hogy az új szabályozás milyen hatással lesz a piacra, ám amennyiben az állam megadja a szükséges támogatást, jelentősen csökken a szeméttelepeken eldobott,  környezetszennyező lítiumos akkumulátorok száma.

2020-ra 300 ezer tonna használaton kívüli, eldobott akkumulátorra lehetne számítani Kínában, ha nem vezetnék be a szabályozást

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!