Több mint tíz évet vártunk az újjáépítésre: a Nagybörzsöny–Nagyirtás szakasz 2002-es újraindítása után 2003-ban állította össze a Nagybörzsöny–Szob Erdei Kisvasútért Közalapítvány és az érintett önkormányzatok a teljes, Szobtól Nagybörzsönyig vezető vasútvonal helyreállítására a pályázatot. Az első ütem 2009-ben a Szob–Márianosztra szakasz felújítása és a személyforgalom elindítása volt. A kiemlet projektként kezelés ellenére a forráshiány akadályozta a további helyreállítási, pályafelújítási munkákat.

A térképen a már meglevő és a jelenleg újjáépítendő szakaszt láthatjuk<br>(forrás: Nagybörzsöny–Szob Erdei Kisvasútért Közalapítvány)

A térség országgyűlési képviselője, Harrach Péter 2013-ban szervezett magas szintű, tárcaközi értekezletet a vasútépítés előremozdítása érdekében. Még az év őszén az Ipoly Erdő Zrt. belépésével megkezdődött a projekt előkészítése. 2014-ig felújították a nagybörzsönyi kisvasút pályáját és az alsó végállomását.

A Márianosztra–Nagyirtás vonal egy részlete

A 6,9 kilométeres összekötő szakasz újjáépítésére hatszázmillió forintnyi uniós támogatásból is gazdálkodhatnak, a járművekre és a kiszolgáló létesítményekre az Ipoly Erdő Zrt. sját forrásait használja fel. A kivitelezést az Ipoly völgye kisvasút konzorcium végzi, várhatóan 2015 őszére készülnek el a vonallal.

Az egykori Bezina-völgyi híd

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!