A Kistarcsai Vasút-felszerelési Gépgyár – ahogy a neve is mutatja – elsősorban nagyvasúti, HÉV- és villamoskocsikat gyártott. Nevükhöz fűződik többek között a jellegzetes budapesti kéttengelyes villamoskocsi, a V típusú 1000-es sorozatú járművek első szériája. A gyár az 1910-es évektől buszgyártással is foglalkozott. A budapesti autóbusz-közlekedés megindulásakor a Székesfővárosi Közlekedési Vállalat (SZKV) kérésére a Budapesti Közúti Vaspályatársaság (BKVT) Kistarcsáról szerezte be az egyik járművet. Az egyszintes benzines autóbusszal rengeteg probléma volt, így egy hónap után félreállították a járművet.

Pár évvel később, 1919-ben a BKVT megalakította a Budapest–Újpest Személyszállítási Rt.-t, hogy Újpest városát kötöttpálya mellett közúton is összekösse a fővárossal. A forgalmat többek között az 1915-ös premieren leszerepelt kistarcsai kocsival vették fel, ami a fotók tanúsága szerint megbízhatóbban működött, mint négy évvel korábban. A gyár a húszas években motorkerékpár-gyártásba is belekóstolt, amely a buszgyártáshoz hasonlóan nem sok sikert hozott a cégnek. A Nova típusú kerékpárból mindössze száz példányt gyártottak le, amikor a vállalat 1927 nyarán csődbe ment.

A kistarcsai kocsi a budapesti autóbusz-közlekedés indulásakor<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(a külön nem jelölt képek a szerző gyűjteményéből származnak)