A Prágai Közlekedési Vállalat legújabb járműve, amellyel a városi közlekedés elektromobilitás felé haladását szeretnék demonstrálni, a Škoda–SOR 30Tr típusú trolibusz. A trolibuszjárat érdekessége, hogy nemcsak a végállomáson, hanem menet közben is dinamikus töltéssel  közlekedik, út közben tölti elemeit. Az 58-as járaton az utasok ingyenesen utazhatnak. A 9506-os pályaszámú troli két cseh járműgyártó, a Škoda és a SOR közös szerzeménye. Az elektromos berendezéseket a Škoda Electric, a karosszériát pedig a SOR gyártotta (SOR NB12 típus). A járművet már tavaly ősszel kezdték tesztelni a városban, most azonban már menetrend szerinti járatokon is bevetik utasokkal a fedélzetén.

A Škoda–SOR 30Tr típusú dinamikus töltésű trolibusz Palmovka végállomáson (fotó: DPP)

A Prosecká utcában található emelkedőn a közlekedési vállalat egy kilométeres szakaszon (ereszkedő irányban csak 600 méter hosszan) trolivezetéket telepített, amelyet a közelben lévő konténeres trafóállomásból táplálnak. A dinamikus töltésű troliüzemet egy éven keresztül tervezik tesztelni. Prágában trolibuszok a múlt század harmincas éveiben kezdtek közlekedni, majd 1972-ben szüntették meg őket gazdasági okokból.

A Prosecká utcai trolivezeték alatt ereszkedik a busz (forrás: trolejbusyvpraze.net)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!