A legkomolyabb gondot a 100a fővárosi szakaszán történt felsővezetéki hiba okozta. Nagyjából két és fél órán keresztül Kőbánya-Kispesten fordították a szerelvényeket, majd egy vágányon, csökkentett sebességgel elindulhatott a forgalom, a vezeték kijavítása azonban késő estig is eltarthat majd. A monori ingavonatokat lemondták, a zónázók viszont minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A lajosmizsei vonatok továbbra is Kőbánya-Kispestről indulnak.

Piros a Nyugati környéke

A feszültségkimaradás gondokat okozott a 70-es, 71-es vonalakon is, és hogy ez ne legyen elég, Fóton váltóhiba, Solymár és Pilisvörösvár között pedig egy veszteglő szerelvény gondoskodott arról, hogy a Nyugati pályaudvaron a teljes tanácstalanság alakuljon ki az utasok között. A MÁV-Start – mit tehet mást – az utasok türelmét kéri.

A képre kattintva fotógaléria nyílik Zöldi Péter kollégánk Kőbánya alsón készült felvételeiből

Tudósítónk beszámolója szerint a kőbányai (Kőbánya alsóról van szó, ahogy a mellékelt képeken is látják) helyzet lassan a katasztrófa határát súrolja: a szerelvények vesztegelnek, Kőbánya-Kispestről ugyan menesztik a vonatokat, de a Nyugati felé nem tudnak egymástól továbbhaladni. Az utasok – ki mást? – a jegyvizsgálót vonják kérdőre, aki hiába telefonál, a vonal másik végén nem jelentkezik senki. Egy vonatot – váltott irányú közlekedés, ugye – indított az elmúlt fél órában a Nyugati pályaudvar a 100a vonalra, jóval száz százalék fölötti telítettséggel. Miközben Kőbánya-Kispest csak meneszt, csak meneszt...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!