A Magyar Nemzet szellőztethette meg elsőként: március 15-én utasforgalmi próbaüzemben indul el az első Kiss – február helyett. Az utasok nélküli típustesztek jelenleg is zajlanak, olyannyira, hogy tegnap Békéscsabánál figyelhették meg a vasútrajongók a szerelvényt.

A lap azt írja, „a Stadler késői szállítása miatt márciusban, áprilisban és májusban havonta egy, júniusban további hét, végül augusztusban áll forgalomba a tizenegyedik motorvonat. Az első Kiss a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok, a második a Budapest-Nyugati–Vác–Szob vasútvonalon fog közlekedni.

Úgy tudjuk, hogy az emeletes motorvonatokat gyártó Stadler alvállalkozóinál jelentkező munkaerőhiány jelentősen lassította a munkafolyamatokat. Ezenkívül az is érződik, hogy egyre inkább jellemzők a korábbiaknál lényegesen hosszabb szállítási határidők az európai vasúti járműgyártó piac beszállítói láncolatában. A gyártást egy vis maior esemény is nehezítette: tavaly májusban Németországban az esőzések áradást okoztak, és a Stadler ajtóbeszállítójának kasseli gyára víz alá került.

A motorvonatok ajtórendszerét szállító cégnél a vízkár miatt leállt és azóta is akadozik a gyártás. A tizenegyedik jármű már legyártott ajtórendszerét az áradás teljesen tönkretette, így azokat újra kell gyártani. Ez az esemény több más európai vasúti projektben is fennakadást okozott.

Mint megtudtuk, az ütemezés változása csak a keretszerződés első megrendelésében foglalt tizenegy járműre vonatkozik. A második ütemben készülő nyolc vonat az eredeti ütemezésnek megfelelően 2020 végéig, a szeptemberben megrendelt huszonegy vonat pedig 2022 végéig megérkezik.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!