Az ágyazatrostáló gép is ott kullog pár száz méterre a vágánycserélő gépsor mögött. A vonal nagyobb hányadán betonaljakat építettek be, a maradékon pedig még jó állapotú használt talpfákat. A sínek 49E1 és UIC60 típusúak.

A darupár, amellyel kiemelik a régi vágányt és amellyel szétosztják a beépítendő keresztaljakat. A képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből

Az előzetes információk szerint, Zenta állomás első Szabadka felőli kitérőéig, a 23-as számúig lesz kicserélve a felépítmény. Az állomáson egyetlen váltót, a már említett 23-ast cserélik újra. Ez már „szárazon” összeszerelve várja, hogy leváltsa kiöregedett társát. A régi kitérő 200/6º-os az új ellenben már hosszabb és nagyobb ívű, 300/6º-os.

Körülbelül huszonöt méteres szakaszokra vágják a régi vágányt

Jelenleg a zúzottkő utánpótlása hátráltatja a munkálatokat: ez ugyanis eléggé akadozva és rendszertelenül érkezik. Így hiába lesz kész maga a vágány, kő hiányában késlekedik az átadás is. Azért az elmondható, hogy a vonal fele, Orom és Szabadka között késznek nyilvánítható, hiszen azon a szakaszon már több ízben végigszórták a vágányt kővel, a szabályozó gép is néhányszor „végigdolgozta” és az ágyazatrendező is megtette a magáét.

A lánctalpas tológéppel lesimítják a terepet

Képriportunk még a múlt héten készült, megörökítve a munkálatok néhány mozzanatát a valamikori horgosi nyíltvonali kiágazás közelében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!