A vonalon jellegzetesen előforduló, szinte azonos típusépületek (Maglódon, Mendén, Sülysápon, Tápiószecsőn, Tápiószelén, Tápiógyörgyén) az eredeti tervek és fotók felhasználásával műemléki igényű rekonstrukción estek át, miközben korszerű szerkezetet, energiatakarékos világítást, vandálbiztos és víztakarékos mosdókat és komfortos padlófűtést kaptak.

A vonal két jelentős utasforgalmú megállóhelyére (Maglódi nyaraló és Szentmártonkáta) új, de a régi típusépületekhez méltó megállóhelyi épületet terveztek és építettek a MÁV által megbízott Hajnal Építész Iroda Kft. mérnökei és a kivitelezők. Négy kisebb forgalmú megállóhelyen (Rákoskert, Pusztaszentistván, Tápiószentmárton, Zagyvarékas) modern formájú esőbeállókat alakítottak ki.

Maglódi nyaraló. Nézze meg az Oscar-díjas teljesítményeket! A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MÁV)

A MÁV saját forrásából húsz helyszínen megvalósult projekt célja az volt, hogy az utasoknak XXI. századi, akadálymentes, családbarát szolgáltatást és környezetet, a vasúti dolgozóknak korszerű munkakörülményeket teremtsen a teljes elővárosi vonalszakaszon.

A Brunel-díj nemzetközi dizájnpályázatot a Watford-csoportban részt vevő vasúttársaságok számára 1985 óta háromévente hirdetik meg. A brit, holland és svéd vasutak építész és formatervező szakemberei által 1963-ban alapított Watford-csoportnak jelenleg huszonnégy országból csaknem hetven tagja van. 2014-ben az értékelés szempontjai között az értékvédelem, az innovatív dizájn, a fenntarthatóság és az utasbarát terek kialakítása szerepelt. Idén kilencvenkét pályamű érkezett be, amelyek közül a zsűri négy kategóriában húsz díjat és tizenegy dicsérő oklevelet ítélt oda.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!