Egész Franciaországban folyamatosan nő az érdeklődés a földgáz meghajtású járművek iránt, mivel azok kínálják a leginkább életképes és a leggazdaságosabb alternatívát a hagyományos üzemanyagok mellett. A közszolgáltató szektorban több nagyváros is bevezeti vagy fontolgatja a földgáz használatát az emisszió, a zaj és a működési költségek csökkentésére.

– Az Iveco meglehetősen aktív a földgázzal hajtott járművek piacán, az ugyanis az erős növekedés fázisában van – mondta Steve Giguet az Iveco France üzletfejlesztési igazgatója. – A nagyobb szállítmányozók már megmutatták ezt az utat Franciaországban. Manapság pedig a közszolgáltató szektorban dolgozó végfelhasználók, és a nagyobb flották tulajdonosani is ebben a technológiában bíznak.

A Farid PN10 Mini Compactor felépítményt szerves hulladék gyűjtésére optimalizálták (fotók: Allison Transmission)

Az Eurocargóban egy 204 lóerős Euro 6-os sűrített földgázzal hajtott motor dolgozik, párban egy automata Allison 2500-as sebességváltóval, amely FuelSense technológiai elemekkel van kiegészítve. A Farid PN10 Mini Compacter felépítményt szerves hulladék gyűjtésére optimalizálták, a 480 liter/80kg CNG-tank pedig „kezdésből” a járműbe van szerelve. Ez a felépítés a méret és a terhelhetőségi kapacitás optimális kombinációja, így környezetbarát módon dolgozik a jármű a forgalmas városban éppúgy, mint a történelmi belváros szűk utcáiban is.

Az Eurocargo 120EL21 CNG Allison 2500 automata váltóval és a Farid PN10 Mini Compactor a Pollutec kiállítás Allison standján

Az Allison automata váltók jól illeszkednek a földgáz meghajtású járművekhez. A nyomatékváltó könnyedén többszörözi meg a motor nyomatékát, nagyobb erőt kifejtve a meghajtott kerekekre. A motor erejének megtöbbszörözésével a sofőr részére megnövelt teljesítmény, jobb gyorsulás és nagyobb működési rugalmasság áll rendelkezésre. Míg egy Allison váltó növeli az erőt, addig a manuális vagy félautomata minden váltásnál veszít belőle. Az Allison automatáknál nincsen váltási veszteség, ezért akár kisebb motorral is többet teljesítenek. Ráadásul az Allison FuelSense technológiája is rendelkezésre áll, amely egy olyan egyedülálló szoftver-csomag, mellyel akár húsz százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető.

A SCARAB MAJOR 5001 utcaseprő, amelyet Eurocargo ML160E21 CNG vázra építettek, és Allison 3000 Series automata váltóval társítottak. Szintén kiállították a Pollutecen

A november 29. és december 2. között Lyonban megrendezett Pollutec 2016 kiállításon látható volt továbbá egy SCARAB MAJOR 5001 típusú utcaseprő gép is, amelyet Eurocargo ML 160E21 CNG vázra illesztettek, egy Renault DWide, egy Daimler Econic, szintén CNG motorokkal, és egy Scania P340 is, amelyek mindegyikébe Allison Automata váltót építettek be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!