A legnagyobb piac – természetesen? – Kína, ahol az értékesített járművek több mint negyven százaléka talál gazdára – írja a Világgazdaság. A személyautókon kívül több mint kétszázmillió kétkerekű és háromszázezer busz jár az országban. A legnagyobb növekedést ezzel szemben Norvégia érte el, 2016-ban a növekedés 164 százalék volt az előző évihez képest.

Az előrejelzések szerint a következő évtizedben az elektromos meghajtású járművek tömeges elterjedésével kell számolni. Az eladások 2020-ig a 9-20, 2025-ig a 40-70 milliót is elérhetik. Ez a szám azonban még mindig igen alacsony: az Energy Technology Perspectives szerint mindössze 0,2 százalékos az arány a belsőégésű motorral hajtott járművekkel szemben, a globális felmelegedés csökkentése érdekében 2040-ig hatszázmillió elektromos járműnek kellene futni a világ útjain, ennek eléréséhez azonban politikai támogatásra is szükség van.

Fontos állomásként emelték ki a Nemzetközi Energiaügynökség jelentésében, hogy tizennégy, közelebbről meg nem nevezett nagyváros komoly vállalásokat tett az elektromos járművek terjedésének elősegítésére, illetve az Egyesült Államok négy városa (Los Angeles, Seattle, San Francisco, Portland) a városi flottában (rendőrség, köztisztaság) elektromos meghajtású járművekre tértek át.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!