Bár ezek a szövegek jófajta szokás szerint nem azért íródtak, hogy meg lehessen őket fejteni, most mi mégis megpróbáljuk. Ezúttal kicsit elbizonytalanodhatnak azok, akik szerint skandalum, soha ne járjon már villamos a budapesti Rákóczi úton, és bizakodóbbak lehetnek azok, akik szerint ez egy emblematikus trendfordulót jelenthetne. Tehát, a Közbeszerzési Értesítőt felütve ezt látjuk:

Elnevezés: Engedélyezési terv, kiviteli terv, valamint részletes megvalósíthatósági tanulmány készítése, a kivitelezéshez szükséges engedélyek megszerzése, a tenderdokumentáció elkészítése az Astoria - Újpalota villamosvonalra.

A közbeszerzés ismertetése: (...) Engedélyezési és kiviteli tervek, részletes megvalósíthatósági tanulmány, valamint tenderdokumentáció készítése, engedélyek megszerzése az Astoria - Újpalota villamosvonalra, valamint kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása vállalkozási szerződés keretében.

Mennyisége: Új villamospálya és áramellátási hálózat tervezése, a Körvasút keresztezéséhez alagút tervezése, az esélyegyenlőségi feltételeknek megfelelő megállóhelyek, valamint a Népszínház utcai és a 24-es villamosvonallal forgalmi kapcsolat kiépítése, kapcsolódó trolibuszhálózati, közmű, közúti és forgalomtechnikai fejlesztés, közterület-rendezés.

— Vágányépítés: 13 000 vm,
— Új kitérő építése: 31 db,
— Villamos peron építése: 31 db
— Felsővezeték-építés: 13 500 m,
— Áramátalakító állomások átalakítása/létesítése: 6 db,
— Út-, kerékpárút-építés/rekonstrukció: 95 000 m2,
— Közúti jelző létesítése, átalakítása: 54 csomópont,
— Aluljáró, híd létesítése: 2 db,
— Aluljárórendszer felújítás: 2 db
— Troli-munkavezeték-építés: 4 490 m,
— Trolielágazás építés: 3 db.

A feladat részeként:
— Előzménytervek felülvizsgálata,
— Engedélyezési terv elkészítése,
— Településrendezési eszközök módosítása, jóváhagyatása,
— Engedélyek megszerzése,
— Kiviteli terv elkészítése,
— Tenderdokumentáció elkészítése,
— Részletes megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés készítése,
— Kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása.
Az elvégzendő feladatok részletes kifejtése a Dokumentációban szerepel.

Pompázatos színű Astoria-csomópont az Orwo-nyersanyagon, korabeli nyomdatechnikával súlyosbítva

Tizenháromezer vágányméter, az hat és fél kilométernyi villamosvonal, ha helyesen értelmezzük az olvasottakat, akkor a Blahán Népszínház utcai csatlakozással. Nagyon helyes, előre a Kőbánya és Hűvösvölgy közötti átmenő villamosjárat felé, a Fonódó már bizonyította, milyen jó dolgok történhetnek a legreménytelenebb vonalakkal is, némi innováció hatására.

Újpalota központja és az Astoria között a legrövidebb útvonalon, toronyiránt, a Thököly úton át 7,6 kilométer a távolság, ha az egykilométernyi különbséget keressük, akkor kénytelenek vagyunk arra gondolni, hogy a Thököly út meglévő vágányai valamiképpen új életre kelhetnek, vagy első ütemben a Blaha Lujza tér lesz a végállomás.

Ha továbbolvasunk, még ezt is találjuk:

Vállalkozó 14.6.2018 napján kelt akadályközlésében jelezte, hogy az egyes feladatok esetében a vállalkozási szerződés 3. sz. módosításában meghatározott teljesítési határidő vállalkozón kívül álló okokból nem lehetséges. Az engedélyezés részeként, Megrendelő által elfogadott engedélyezési terveket vállalkozó benyújtotta tulajdonosi, üzemeltetői, kezelői jóváhagyásra. A visszaérkezett hozzájárulások, észrevételek azonban nem fedik le az engedélyeztetni kívánt teljes tervezési területet, valamint egyes üzemeltető, ill. kezelő szervezetek nem adták ki véleményüket, hozzájárulásukat az engedélyezési tervekkel kapcsolatban, így az engedélyezési eljárás megindítására nincs lehetőség, mindez a végleges kiviteli tervek és tenderdokumentáció elkészítését akadályozza. Fentiek miatt a teljesítés határidejének felülvizsgálata vált szükségessé.

Tehát csúszott az engedélyeztetési folyamat, több időre van szükség a kiviteli tervdokumentáció elkészítéséhez. Semmi probléma, negyven év után ezt a kis időt guggolva is kibírjuk!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!