Vasárnap délelőtt ránéztek Komáromban a 127-es Szergejre, aztán az 1800 tonnás várpalotai vonatra. Hopp, van még egy hideg Szergej is (a 317-es), azt is el kellene vinni haza Fehérvárra, további 116 tonna. Oké, sorozzunk ki pár kocsit, nem fog ez így egyben menni. A vonatból csináltak így egy 1400 tonnás elegyet, ráfarolt a classic a remottal, minden készen állt a nagy útra. A délelőtti órákban meg is indult a szerelvény az 5-ös vonalon lefelé. Egy Komárom-rendező–Várpalota viszonylatú tehervonatnál ésszerűnek tűnik az útvonal, mégis gyakrabban megy el kelenföldi fordulással az 1-es és 30-as vonalakon a vonat.

De nem volt minden oké, Kisbér felé a 127-es Szergejből a (neki mostanában) szokatlan nagy terhelés hatására előtörő szikrák harminc kilométeres szakaszon, kilenc helyszínen felgyújtották a pálya melletti kiszáradt gazt. Tizenhét tűzoltóegység dolgozott negyven fős legénységgel a lángok elfojtásán, az eset az országos hírekbe is bekerült. Védőkocsi dízel mögé? Attól a gaz még felgyullad.

Látott már sok nagy vonatot a 127-es, nem itt a gond. Itt épp egy jászapáti répavonatot húz (Vörös Attila képei)

Pláne egy olyan klasszik Szergej mögé, aminek rég volt már kikormolva a kéménye, most meg jó kis terheléssel kínáljuk meg. Amíg kiég a kosz, száll a szikra, nincs ebben semmi különös, üzemszerű. Ha rendszeresebben húznának nagy vonatokat (sőt, egyáltalán, ha rendszeresen dolgoznának a Start nagydízelei...), és egy kicsit a karbantartás is jobban törődne a mozdonyokkal, még lehet akkor is előfordulna ilyen eset.

Úgyhogy aznap Kisbérig tartott a móka, az 5-ös vonal középső állomásán félretették a vonatot. Volt terv, hogy a remot vegye át a vontatást, meg is cserélték a két gépet, de végülis maradt Kisbéren a szerelvény. Aztán eljött a hétfő. A kiszivárgott tervek szerint a mohai-móri tolatós gépe, a 265-ös Szergej elmegy majd a vonatért, és dél körül lehozza az egészet a két másik Szergejjel egyetemben. Hoppá: három Szergej, ebből kettő klasszikus egy tehervonat élén az 5-ös vonalon? Jónéhány vasútbarát nekiindult, ki autóval, ki vonattal és busszal, ki gyalog, magam a Csepellel.

Tumultus Kisbéren

A terveknek megfelelően a 265-ös a moha-rakodói tolatás befejeztével még felvitte a móri elegyet, majd onnan gépmenetben távozott Kisbérre. A Vonatdroidon valami mozgolódás látszott, de nagyon egykupacban voltak a Szergejek, távolról nem nagyon lehetett megállapítani, mi történik. Aztán elindult egy remot Dácsia Fehérvárról, és kezdett gyanússá válni a történet. Nem lesz itt három Szergej a vonaton, és ha tovább húzzák az időt (tudjuk, valójában nem időhúzás, fontos papírmunka zajlik ilyenkor órákig), az egy szergejes kép is ócska lesz az elmászó Nap miatt.

Dácsiás mozdonyvonat Csepellel Fehérvárcsurgónál

A félelmek akkor igazolódtak be, amikor a Dák megindult Kisbérről a 127-es és a 317-es Szergejjel Fehérvár felé. A Nap közben komótosan vonult a pályáján, és mire egy órával később a 265-ös is elindult a tartályvonattal, már rég nem sütötte az orrát. Csalódott vasútbarátok ezrei ültek vissza az autóba, milliók másztak le a fáról, hagyták ott kedvenc fotóhelyüket. Mondjuk legalább viszonylag rövid vonat volt, így oldalról nem olyan reménytelen...

A fradis kedvenc végül további probléma nélkül érkezett meg Fehérvárra a tartályvonattal

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!