A tavaly decemberi selejtezés után újabb buszoktól válik meg a BKV. Összesen 18 kocsit törölnek a nyilvántartásból, érdekesség, hogy most először selejtez a cég Ikarus 435-öst. A prototípus kocsik után 1994-ben érkeztek a 435-ös sorozatkocsik, az állomány azóta töretlenül szolgálja a BKV-t. Néhány 435-ös ugyan szenvedett már súlyosabb balesetet, de utólag mindet megjavították, így a 171 kocsiból egy se hiányzott, egészen mostanáig.

Igaz, pár kocsi már jó ideje leállítva állt a garázsban, és ahogy lenni szokott, a lassanként alkatrészeik is elkezdtek fogyni, hogy a maradék kocsikat életben tudják tartani.A 435-ösökről – a többi selejtezett buszhoz hasonlóan – végül azért mondott le a BKV, mivel a vázállapotuk vészesen leromlott, a felújításuk pedig többe kerülne, mint egy új, használt alacsony padlós autóbusz. Jó hír viszont, hogy két leállított 435-ös (BPI-177 és BPI-901), részben a selejt buszokból kinyert alkatrészekkel, nyártól újra forgalomba áll.

A február 28-ával selejtezett kocsik listája:

  • Ikarus 260: BPO-193 (C), BPO-357 (D), BPO-661 (Ó)
  • Ikarus 415: BPO-508 (K), BPO-711 (Ó), BPO-748 (Ó), BPI-329 (K), BPI-342 (K), BPI-346 (Ó), BPI-363 (Ó)
  • Ikarus 435: BPO-554 (K), BPI-141 (K), BPI-176 (K), BPI-908 (C), BPI-922 (C), BPI-944 (C), BPI-946 (C), BPI-951 (C)

A BPO-554 is a selejt kocsik között van, egy jó ideje már őt sem lehetett az utcán látni<br/>(fotó: Könözsi Gábor)

A most búcsúzó kocsikról hamarosan egy külön galériában fogunk megemlékezni.