Újabb csemegék a Fortepan archívumban

Istvánfi Péter   ·   2011.07.24. 17:25
00

Az előző frissítés képeit még jóformán fel sem dolgozták a rajongók, máris mintegy 1400 újabb képpel tovább bővült az oldal. A legfrissebb képek segítségével megismerkedhetünk a negyvenes évek végének rendőrségével, a hatvanas évek színészeivel, és a hetvenes évek fiatalságával. A legtöbb érdekességet számunkra az előbbi képcsokor jelenti, ugyanis az utcai rendőröket ábrázoló fotókon megelevenedik a kor közlekedése is.

Debrecen, Piac utca egy Ikarus 30-assal. A busz előtt jól látszik a 4-es (vágóhídi) villamos végállomásához vezető üzemi kapcsolat

Mávaut egyik francia gyártmányú Isobloc buszának balesete Győrben

MÁVAG N26/36 autóbusz a Bajcsy-Zsilinszky úton a Podmaniczky utca torkolatánál

A korabeli elnevezés szerinti Tanulójárat felirat egy másik csőrös autóbuszon

Olcsóbb lett a telefon! – hirdeti a fülke a Zalka Máté téren. A jó hírben osztozik a 9-es és a 17-es busz

A Petőfi híd felrobbantása miatt a Széll Kálmán tértől csak a Boráros térig járó 6-os villamos és a MÁVAG Tr 5-össel kiadott 12-es busz balesete a Margit hídon

Tovább a Nagykörúton: a kétszázadiknak átadott Mávag Tr5-ös porol el a rendőr elől a Marx téren a Margit híd irányába, jobboldalt a 12-es villamos fordul vissza Újpest felé a Nagykörút-Visegrádi utca-Kádár utca útvonalon

Vágányfelújítás a téren két motor+pót+pót szerelvénnyel, és egy újabb Tr5-össel

Mávag busz a 6-os vonalán egy másik nézőpontból

Még mindig a téren vagyunk, a nagykörúti viszonylatokra szinte csak Tr5-ösöket adott ki a Fürst garázs, így nem meglepő, hogy a 12-esen is ilyen buszok jártak

De azért jutott az 1-es viszonylatra is, itt éppen az Oktogonon halad át egy példány

A Nagykörút legendás viszonylatai, a 6-os és 66-os villamos, valamint a 12-es busz

Az Üllői úti megálló még zebrával és egy 36-os busszal. Lassan egy éve ismét zebrán kelhetünk át ebben a csomópontban

A Nagykörút után most vessünk egy pillantást a 7-es buszra: a különböző lóerejű járművek csatája a Baross téren

Előbbi helyszíntől csak egy ugrás az Astoria. Figyeljük meg a kép bal oldalán a jelzőlámpákat kezelő rendőrt!

Móricz Zsigmond körtér egy BSZKRT feliratú és festésű 49-es villamossal, és ismét egy Mávag Tr 5-össel. A háború után éledező főváros közlekedésének beindításában nagy szerepet kaptak a képeken alig néhány éves Mávag buszok

A kissé szűk József Attila utca torkolata a kép bal oldalán a mai Gödör helyén álló házzal

Egy színes felvétel a Szabadság téri szovjet emlékműről és a 15-ös buszról

A háború utáni első trolibuszviszonylat megindulása Sztálin hetvenedik születésnapján, 1949-ben

Kezdődik az Erzsébet híd helyreállítása a hatvanas évek elején

Egy kis ugrás az időben: nemcsak felépült a híd, de azóta már meg is szűnt rajta a villamosközlekedés, az állólámpás Merci épp az egykori villamosmegállóban várakozik a gyalogosok áthaladására

Tanács körút két Ikarus 620-assal a 19-es, illetve a 9-es viszonylaton, a háttérben a négyvágányos Deák téri megálló

Kiránduló szekszárdi fiatalok két faros busszal

A 60-as, 70-es évek autócsodái kiegészítve egy Skoda és egy Ikarus 311-es autóbusszal a Mátyás templom szomszédságában

A Parlament megtekintésére érkezett fiatalok egy 311-es Ikarussal jöttek (a képek forrása a Fortepan archívum)

Kapcsolódó hírek