Ukránokkal bizniszel a BKV

iho/közút   ·   2016.12.23. 16:15
ukrangvm_kicsi

Húsz szóló és tizenhat csuklós Škoda-Solaris Trollino állt forgalomba 2015. végén Budapesten, illetve a BKV két Ikarus 412GT-t is épített magának. A rég nem tapasztalt volumenű járműbeszerzés közel ugyanennyi közkedvelt, de már több mint negyed százados Ikarus 280 GVM forgalomból történő kivonását vonta maga után, ezek egy része talált most új gazdára.

A típusból 1987 és 1989 között 83+1 járművet vásárolt a BKV, de külföldön is futottak ilyenek szép számmal. Tavaly Eberswaldéba került a 205-ös nosztalgiajárműnek, ahol azóta már átfényezték az egykori flottaszínre, a Solarisok forgalomba állása után pedig legutóbb huszonötöt kínált fel eladásra a társaság.

A trolikat a Lanta Kft. telephelyén tették fel a kamionokra. Láthatóan jó állapotban vannak, remélhetőleg sokáig tudják majd használni őket problémamentesen

Az egyetlen komoly vevőnek az ukrán Bila Cerkva közlekedési társasága bizonyult, akik hosszú tárgyalások után első körben négyet vásároltak; a 228, 240, 259, 272 pályaszámú járműveket, trolinként mindössze 5000 euróért. A GVM-eket a BKV vontatója húzta át a troligarázsból az egykori mátyásföldi Ikarus gyár területére, ahol ukrán kamionokra pakolták őket és elindultak új hazájuk felé. Vélhetően nem sokáig fognak tétlenkedni, ugyanis az új tulaj néhány héten belül már közlekedtetni szeretné őket.

Amennyiben beváltják a trolik a hozzá fűzött reményeket, továbbiakat is vásárolhatnak; egyelőre egy újabb ötös pakk került képbe.

Irány Ukrajna!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Szállítmányozás Alternatív hajtás

Weights & Dimensions-módosítás: több teherautó, több szén-dioxid-kibocsátás és energiafelhasználás, magasabb baleseti kockázat, több költség

iho/közút   ·   2024.03.07. 12:00

Ha az Európai Parlament március 11-én megszavazza a közúti tehergépjárművek tömegéről és méreteiről szóló EU-irányelv (96/53) módosítására irányuló javaslatot, alááshatja az EU zöld megállapodásának (Green Deal) közlekedésre vonatkozó céljait.