Van közlekedésfejlesztési stratégia!

iho   ·   2014.08.28. 19:05

A kormány elfogadta az alapdokumentumot, a fejlesztési minisztérium pedig az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) elfogadásának érdekében elküldi az Európai Bizottságnak az elkészült stratégiát. Október végéig kormánydöntésre beterjesztik a 2014–2020 közötti közúti és vasúti fejlesztési projektlistát is.

A most elfogadott stratégia fő célja Magyarország közlekedési csomópont-szerepének erősítése, kiemelt hálózatfejlesztési cél az autópályák meghosszabbítása az országhatárokig, a megyeszékhelyek gyorsforgalmi úti bekapcsolása, ezzel a vidék megtartó erejének növelése.

Az alapdokumentum elkészítése során speciális vizsgálatok foglalkoztak külön a kerékpáros, a vasútfejlesztési és az energiahatékonyság-javítási koncepciókkal. Elsőként az összközlekedési forgalmi modell készült el, átfogóan vizsgálták a szabályozás, a támogatáspolitika és az intézményrendszer területeit is, a társadalmi megvitatás során mintegy 1700 vélemény érkezett be. A dokumentum rávilágít arra, hogy a túlhasznált elemek miatt jelentős forrásokat kell fordítani a meglevő hálózat felújítására.

A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia a kormány honlapján érhető el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.