A varsói villamosközlekedést irányító Tramwaje Warszawskie 213, teljes hosszban alacsonypadlós kocsival szeretné bővíteni járműparkját. A projekt értéke bruttó 2,3 milliárd złoty, körülbelül 534 millió euró, forintban bő 165 milliárd. Az alaprendelés százhuszonhárom villamost: nyolcvanöt két vezetőállásos, valamint harmincnyolc egyirányú tuját foglal magában. A további kilencven jármű opcionálisan, egy adagban hívható le. A kétirányúak közül az összes, az egyirányúak közül pedig tizennyolc hossza harminchárom méter kell, hogy legyen, további húsz egyirányú némileg rövidebb, mindössze huszonnégy méteres lesz. Az opció kizárólag a leghosszabb kivitelre vonatkozik, negyvenöt egyirányú és szintén negyvenöt kétirányú kocsi alkotja. Ötven tuja a Wilanówba vezető, új vonalon fog forgalomba állni, tizennyolc pedig Gocławig tartó hosszabbításon jár majd – adja hírül a Metro Report International.

Összesen 213 új villamost vásárolna Varsó. Az elmúlt tíz évben csak a Pesa szerelvényei nyerték a lengyel főváros tendereit. Vajon folytatódik a tendencia? (fotó: Wikipedia)

A pályázatok értékelésénél a legfontosabb szempont az ajánlott ár (ötvenhárom százalék), de figyelembe veszik az első egymillió kilométerre jutó karbantartást, az energiafogyasztást, a pályára gyakorolt hatást, valamint a kínált alacsonypadlós terület méretét is. A tenderre jelentkezőknek legalább hároméves tapasztalattal kell rendelkezniük alacsonypadlós villamosok gyártásában uniós területre, és legalább tizenöt szériagyártású megépítését kell igazolniuk.

Érvényes, és várhatóan júliusban realizálódó szerződéskötés esetén az első járműveket 2019 nyarán kell szállítania a győztes gyártónak, a százhuszonharmadik villamost pedig 2021 áprilisáig kell átadni a Tramwaje Warszawskie részére. Az opció lehívása esetén a flotta 2023 nyarára lehet teljes – számol be az International Railway Journal.

A lengyel főváros folyamatosan modernizálja huszonhét vonalból álló, 138 kilométer összhosszúságú – vagyis a budapestihez hasonló méretű – villamoshálózatát: az elmúlt tíz év során 311 új villamos állt forgalomba, melyek túlnyomó része, 281 kocsi alacsonypadlós. A Varsóban jelenleg közlekedő körülbelül hatszáz villamos kizárólag a hazai ipar: a Konstal és a Pesa termékei. Az utóbbi szűk tíz évben csak a Pesa szállíthatott a Tramwaje Warszawskie részére, méghozzá kizárólag alacsonypadlós kocsikat. Összehasonlításul: Budapesten 2006 óta mindössze negyven Siemens Combino, valamint harmincöt rövid, harmincnégy méteres és tizenkét hosszú, ötvenhat méteres CAF Urbos 3 szerelvény állt forgalomba új villamosként.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!