A kattintással az úgynevezett RankBrain (egyfajta Google mesterséges intelligencia) fogja rangsorolni az oldalunkat. Az organikus átkattintási arányról vajon mit érdemes tudni, és hogyan tudjuk az átkattintási arányt megnövelni?

A whiteelephant-media.com segítségével röviden összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Click Through Rate, avagy a CTR

Az átkattintási arány – CTR – tulajdonképpen egy mérőszám. Ez a mérőszám fogja százalékosan mutatni, hogy a keresőben 100 megjelenés közül hányan kattintottak rá az oldalunkra. Például, ha a keresőben 100-szor jelent meg találatként az oldalunk, de csak 5 ember volt, aki rákattintott a weboldalunkra, akkor a CTR 5% lesz.

Figyeljünk oda a CTR arányra, mert ha az oldalunkra ilyen kevesen kattintanak, holott a találati lista előkelő helyét foglalja el, akkor a Google nem fogja sokáig az elsők között kilistázni az organikus keresések alkalmával.

Hogyan néz ki a CTR növekedése a gyakorlatban?

Az előkelő rangsorolásért tennünk kell, ehhez az alábbi dolgokra érdemes nagyobb figyelmet fordítani:

  • Határozzuk meg a Google Analytics segítségével, hogy mely releváns kulcsszavas keresésekre adta ki a kereső a legalacsonyabb CTR eredményünket.

  • Ne felejtsük el, hogy mindig ki kell tölteni a Description részt, mert a keresők a cím és az URL mellett a leírást (description) látják meg először a találati listákban. Ne legyen túl hosszú, és feltétlenül tartalmazza a kulcsszót.

  • A címekben mindig jelenjenek meg célzás értékkel a kulcsszavak, de kerüljük azokat a headline-okat, amelyek teljesen megegyeznek a kulcsszavunkkal. Ezzel elkerüljük a call to action elemet, valamit azt, hogy nem tűnünk elég ötletesnek.

  • Legyen érzelmi töltettel tele a posztunk és a címsor, ez is növelni fogja a CTR-t, hiszen az emberek többségét az érzelmeik vezérlik. Ennek megfelelően válasszunk kulcsszót is.

  • Kérdéseket is használhatunk címként, hiszen a kereső személyek sokszor pontos kérdéseket tesznek fel a kereséskor, amire a választ várják.

  • Érdemes számokat is használni a címsorokban, mert a kutatások azt állapították meg, hogy 36%-kal növekszik a számokat tartalmazó címsorokra a rákattintás.

  • Használhatunk leíró URL-t, tehát kerüljük a "kesze-kusza" karaktereket, az URL nem lesz végtelen hosszú, könnyen rá lehet rájönni, mit is tartalmaz az oldalunk.

  • Érdemes kipróbálni eltérő szövegek használatát, mindig teszteljük, egyszer csak rátalálunk a helyes kombinációra, ami a legjobban illik az oldalhoz.

  • A Google Ads-ben is adjunk figyelmet felhívó címet.

  • A közösségi oldalak naprakész elérhetőségéről sem érdemes elfeledkezni, így például a Facebook elérésünkre is figyeljünk.