Mi az a tíz év?! – legyintenek, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. április 15-én, szombaton?

A kétezres években – az ajkai természetjáróknak és a lelkes vasutasoknak hála – szinte minden évben lehetett egyszer utazni a felsőcsingeri vonalon. A Csinger-patak völgyében tekergő néhány kilométeres vasútvonal Ajka vasútállomását kötötte össze a csingeri rakodóval, ahol az utóbbi évtizedekben csak a mangánbánya tehervonatait rakták meg. Tavaly nyár óta már ez a forgalom sincs meg.

Úton a csingeri rakodó felé. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A természetjáró különvonattal vasútbarátok is elmehettek, így a 2007-es menetre én is jelentkeztem. A két szutyok By-kocsiból és a remot Dácsiából kiállított szerelvényen úgy hatan-heten lehettünk vasútbarátok, a többi utas túrázni indult Csingerből.

Később sajnos ezeket a különvonatokat már nem szervezték meg, csak a tehervonatok maradtak. Aztán a bánya egyetlen megrendelője is kihátrált az úrkúti mangánércbányászatból, a bányát bezárták, a vasúton pedig már nincs oka közlekednie semmilyen vonatnak. Pedig a 2014-es árvízkárok helyreállítása költséges munka volt...

A különvonatprogrammal viszonylag hamar végeztünk, ezért – ha már a közelben voltunk – elmentünk megnézni a 25-ös vonalat Zalaegerszeg környékén. A pálya már új volt, a villamosítást viszont még nem kezdték el. Két dolog egy napon, mindkettő végleg a múlté lett...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!