A gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet. Ugyanakkor Kína gépkocsiállománya 180 millióról 280 millióra nő 2030-ra – derül ki a PwC tanulmányából. Az új gépkocsik 55 százalékát elektromos autók adják majd, a hagyományos belsőégésű motor pedig lassan kihal az előrejelzés szerint.

Kínában gyorsabban terjednek el a megosztott és az önvezető közlekedési módok, ezzel Kína válhat az autóipari átalakulás vezető piacává. A tanulmány szerint egyre többen használnak közös autót, ezért kevesebb autótulajdonos lesz. Az egyéni közlekedés mértéke azonban erőteljesen növekszik. Az egyénileg megtett kilométerek száma Európában 2030-ig huszonhárom százalékkal, mintegy 5,88 milliárd kilométerre nőhet, Amerikában huszonnégy százalékos, míg Kínában száznyolcvanhárom százalékos növekedés várható az előrejelzések szerint.

Az utak zsúfoltabbak lesznek, ám káoszra nem kell számítani. A növekvő összekapcsoltságnak köszönhetően az egyéni közlekedés egyszerűsödik. A PwC tanulmánya a negyedik megatrendet – az elektromos járművek, az önvezető autók és a megosztásos közlekedési módok mellett – az összekapcsoltságban látja. Feltételezi, hogy 2030-ig az évenkénti új forgalomba helyezések száma Európában a harmadával, vagyis több mint 24 millió autóra növekedhet.

Amerikában 2030-ig húsz százalékos növekedéssel és az új gépkocsieladások 22 milliós növekedésével, Kínában több mint harminc százalékos növekedéssel számolnak, ami 35 millió eladott gépkocsit jelent évente. Az előrejelzések szerint csak azok a vállalatok maradnak fenn hosszú távon, amelyek vezető szerepet töltenek be a termékoldali innovációban, továbbá azok, amelyek felismerik, hogy a mobilitás szolgáltatás, s termékeik kényelmesek, jutányosak és egyszerűen használhatók.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!