A kőbányai ócskavasvilág

Vörös Attila   ·   2014.05.11. 11:15
400__IMG_3461__140509_Rakos__M44437

A minden hétköznap közlekedő rákosi kiszolgáló tehervonat elegyének zömét a kőbányai ócskavastelepek szállítmányai alkotják. Egy iparvágányt Kőbánya felső felől, a két másikat pedig Rákos állomásról lehet elérni. Már évek óta a 437-es remot Bobó szolgál a rákosi csoki élén – legutóbbiottjártunkkor is ő tolatott az Ereco kőbányai iparvágányán az üres és az ócskavassal megrakott tehervagonokkal.

Vastelepek Rákos állomás környékén

Tapasztalataink szerint először többnyire a Kőbánya felsőről elérhető telepet szolgálják ki, itt azért nem mindennapos a forgalom, de nem is jelentéktelen. Utána a tehervonat továbbmegy Rákosra, és az ottani munkákat is elvégzi. A tartalék késő délutánig az állomáson marad, ebbe belefér az akár órákig tartó tolatás a Vasló és az Ereco telephelyén.

A 437-es Bobó tolat az Ereco iparvágányán<br>Kattintás után galéria nyílik!<br>(képek: Vörös Attila)

Természetesen nemcsak ócskavas terem a környéken, érdekes még az Egis iparvágánya, ahol a gyógyszergyár saját mozdonya dolgozik. Az Egis ipari Bobója 1-2 tartálykocsit hoz fel Rákosra, majd ugyanennyivel tér vissza a gyárba. Sokszor a vonat egyik fele, vagy mindkét része elmarad, elég lassan gyűlnek az árutonnakilométerek azon az iparvágányon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.