Pedig van mit elterelni, hiszen a kecskeméti Mercedes-gyár ellátása nem állhat meg, napi több tehervonatpár is közlekedik ide Nyugat-Európa felől. Ha a távolságot nézzük, a 142-es még rövidebb is a megszokott, ám most a pályafelújítás miatt kiesett 140–100-as vonali útvonalhoz képest. Van azonban pár dolog, ami miatt mégsem túl csábító az elővárosi vicinálison való átmenő tehervonatozás:

  • a vonal nincs villamosítva, illetve
  • a vonal tengelyterhelése;
  • pályasebessége;
  • átbocsátóképessége

mind alacsony. Ezek következtében rengeteg korlátozással járhatnak csak a sokszor túlsúlyos tehervonatok, az eleve lassú pályasebességet sokszor a rendkívüli küldeményekre vonatkozó előírások szerint a tehernek még megfelezve, 10–20-as lassújelekkel tűzdelve – szinte az összes Mercedes-vonat „RK-s”. Mivel már az órás ütemű személyforgalom is nagyjából kimaxolja a vonal kapacitását, egy-egy cammogó tehervonatot közéjük ereszteni rendkívüli bátorságra vall. Nem véletlen, hogy csak éjjel jár az a néhány Mercedes-vonat, amit erre hoznak.

Ócsához érkezik az egyik terelt Mercedes-vonat. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Tudomásunk szerint egy vonatpárt (ebben alkatrészeket szállítanak) visznek Kecskemétre a 142-es vasútvonalon, már ha épp nem mondják le az egyik felét, vagy az egész kört. A tehervonatot a Start Csörgője húzza, éjjel 11 előtt nem érdemes elindulnia. Onnantól viszont nagyjából szabad a pálya és akár megállás nélkül el tud jutni Kecskemét-alsóra, a kecskeméti nagyállomás kiesése alatti Mercedes-bázisra. Ott vonatot cserél, és hajnalra vissza is ér Ferencvárosba. Az első személyvonat a Nyugatiból Lajosmizsére csak 5:18-kor indul, ezzel a tehervonat kis szerencsével nem is találkozik, esetleg Kispesten kereszteznek.

Impozáns az az 5-ös lassújel, a villamoskeresztezésre érvényes. Keresztben az 50-es villamosok legalább tízzel járnak át rajta

Az LTE és a Rail Cargo Hungaria autószállító szerelvényei viszont nem erre jönnek, hanem jelentős kerülővel, Kiskunfélegyházán és Kiskunhalason át a 150-es vonalon. A Mercedes-iparvágányt kiszolgáló dízelgép a gyárból előbb Kecskemét-alsóra húzza ki a szerelvényeket, majd innen indulnak tovább a főváros fele. A művelet érdekében tavasszal a kecskeméti deltavágányt felújították, közlekedésre alkalmassá tették.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!