Miközben a sokszor szidott BKV újabban rendszeresen 90 százalék feletti kocsikiadást produkál, és hatalmas lépésekkel igyekszik felszámolni a járműkannibalizmust, addig a korábban etalonnak számító Miskolcon a lerosszabb BKV-s időket idéző állapotok uralkodnak. Pedig egykoron mindenki az MVK-t és dolgozóit irigyelte: jól karbantartott járművek, korszerű alacsonypadlósok kocsik, szépen felújított nosztalgiabuszok.

Neoplan Centroliner a Tiszai Pályaudvarnál<br/>(fotó: Berky Dénes)

A gazdasági válság azonban a borsodi megyeszékhelyen is éreztette hatását. A 2007-es megszorítások után tavaly újabb járatritkításokkal próbálták a helyzetet optimalizálni, ami hatalmas felzúdulást váltott ki az utasokból. Mikor már megnyugodni látszottak a kedélyek, akkor követte el az MVK a legnagyobb hibát: a szerelők egy részét elküldte, és a legsötétebb BKV-s időket idéző alkatrész-beszerzési stoppot rendelt el.

Ma már nem suhan tovább<br/>(fotó: Antal Norbert)

Az intézkedésnek meg is lett az eredménye, a garázsban rövid időn belül felélték az alkatrészkészleteket, majd a leállított buszokról szedtek le minden hasznosíthatót, hogy a maradék kocsikat életben tudják tartani. Jellemző az állapotokra, hogy a legkorszerűbb Neoplan Centrolinerekből 8 van leállítva, azaz a Neoplan állomány több, mint 20 százaléka.

Háttérbe szorult a buszközlekedés<br/>(fotó: Fodor Illés)

A helyzet odáig súlyosbodott, hogy az MVK közleményben tudatja az utasokkal, hogy aznap melyik vonalakon nem tudja a menetrendben szereplő szolgáltatást biztosítani. Az ügyben felszólalt a VEKE is, akik magyarázatot követeltek az utasokat ért kellemetlenségekre. Az MVK által mentségül felhozott hóhelyzet ugyanis már rég nem aktuális, ráadásul a szomszédos telepről a Borsod Volános buszok gond nélkül el tudtak indulni még a legnagyobb hóban is.

„Hóhelyzet” az Újgyőri főtéren<br/>(fotó: Bohus Dávid)