A Volvo szinte le sem tagadhatná származását, hiszen a svédek környezettudatos szemlélete még a motorgyártásra is kiterjed. A kedvező károsanyag-kibocsátás mellé kedvező fogyasztás dukál, amelyet az új Drive-E hajtásláncok biztosítani tudnak.

A folyamatos fejlesztés alatt álló Drive-E motorok egyébként 2013 őszén mutatkozhattak be elsőként, azóta a dízelüzemű verzió i-Art technológiája világelsővé nőtte ki magát, míg a benzinesek kompresszor-turbófeltöltő kombinációja az egyik legkiválóbb kategóriájában.

„Akinek elég a sütnivalója, nem veszi meg a tucatautót...”

Manapság az új autók vásárlásánál elsősorban a biztonságot helyezik előtérbe az emberek, majd ezt követően a fenntarthatóságot. Nos, ezeknek a kritériumoknak egytől-egyig megfelelnek a Volvo modelljei, sőt kategóriájuk legjobbjai közé tartoznak. A piacon kapható dízel- és benzinüzemű járműveik négyhengeresek és többnyire két literesek.

– A kifinomult Drive-E technológiák nagy teljesítményt, kiváló üzemanyag-takarékosságot, lényegesen kisebb károsanyag-kibocsátást és markáns hangú motort nyújtanak a vásárlóknak. Négyhengeres motorjaink a hathengeres motoroknál jellemzően nagyobb teljesítményt és a piacon található négyhengeres motoroknál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást biztosítanak – nyilatkozott Derek Crabb. Ezután hozzátette: – Ha egy négyhengeres Drive-E motort bármilyen hathengeres motor mellé teszünk, a négyhengeres lényegesen kisebb méretben és tömeggel biztosítja ugyanazt a teljesítményt. Attól függően, hogy új motorcsaládunk tagjait milyen motorhoz hasonlítjuk, 10–30 százalék közötti üzemanyag-megtakarítás érhető el.

„...nem vacakol, nem blamálja magát, kiadja inkább a jelszót: Volvo!” (KFT)

A jelenlegi motorválaszték igen széles skálán mozog: a benzinmotorok 122 lóerőtől, egészen 320 lóerőig, míg a dízelek 120 lóerőtől 225 lóerőig. A motorokhoz tartozik az új fejlesztésű nyolcsebességes automata vagy a továbbfejlesztett, hatsebességes kézi sebességváltó is.

A Drive-E motorok egyik legfőbb erénye, hogy bármikor bővíthetőek villanymotorral, ennek elhelyezésére elöl, illetve hátul, míg az akkumulátornak középen biztosítottak helyet.

Ez persze mind szép és jó, viszont mi a helyzet az árakkal? Nos, ezen a téren sem különcködik a Volvo, hiszen 2015. december 31-éig történő megrendelés esetén a V40 T2 modelljük már 5 millió 950 ezer forinttól elvihető újonnan.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!