Ismét egy festői helyszín, háttérben a Fehér Kreml (fotók: Red Bull Air Race)

Tizenöt kapu kétszer négy kilométeren, két függőleges visszafordító a Kazanyka fölött, és – szokás szerint – erős szél, ez várta a verseny pilótáit az oroszországi Kazany városában, ahová másodszor tért vissza a mezőny, és amely tavaly arról várt híressé-hírhedtté, hogy a versenyhéten nem kevesebb, mint 67 alkalommal kaszálták el a kapukat a pilóták. A pályát az idei futamokra kissé „megszelídítették”, de a kvalifikációban azért időnként alaposan kisodorta a szél a gépeket nemcsak az ideális, hanem a kötelező vonalakról is, és a pilonokat újravarázsoló csapatnak ismét volt bőven dolga a pontonokon.

Aki szombaton (még) tökéletesen repült, az a 2016-os világbajnok, német Dolderer volt, akinek ráadásul már azért is fontos volt ez a forduló, mert az előzőt Budapesten egészségügyi okok miatt ki kellett, hogy hagyja. Akinek viszont nagyon gyengén sikerült a menet, az az idei sorozatban eddig összetettben vezető ausztrál Matt Hall volt, akinek ideje csak a kilencedik volt, sőt, a Budapesten győztes Martin Sonka csak tizenkettedik lett ebben a szakaszban, ami viszont nem számított pontokat, hanem csak a vasárnapi 14-es futam párosítását döntötte el.

Sonka megint szenzációsan időzített

Ennek legfontosabb szenzációja az előző napi sztár, Dolderer kiesése volt, Le Vot-tal szemben, mégpedig, akármilyen meglepő is volt ez a kvalifikáció tiszta repülése után, pilonszakítás okozta plusz másodpercek miatt. Muroya Ivanoff ellen, Murphy Kopfsteinnel szemben harcolta ki a továbbjutást, Hall és Brageot párbajában az idő mellett Brageot túlhúzása döntött, Sonka Velarde ellenében futott be, Chambliss biztosat repült, miközben a kanadai McLeod az egyik kapunál nem tudta tartani tíz fokon belül vízszintben a szárnyát, Bolton hasonló hibát követett el és vesztett Gouliannal szemben.

A nyolcak csatájában a japán Muroya repült szenzációs időt – majd esett ki mégis Chambliss-szel szemben, mert motorja túllépte a megengedett 2950-es fordulatszámot. A Goulian-Le Vot párviadalt eléggé simán nyerte az amerikai, majd következett egy harmadik esélyes kiesése, Velarde és Hall futama során az ausztrál szinte az utolsó pillanatokban, a 12-es kapunál szakított pilont és kapott három végzetes büntetés-másodpercet, így a spanyol pilóta mehetett tovább, aki pedig a 14-ekből csak a leggyorsabb vesztesként jutott a nyolcak versenyébe.

Muroya motorja túlpörgött

A brit Murphy mérkőzött ezután a cseh Gripen-lovas Martin Sonkával, utóbbi az utolsó néhányszáz méteren vert rá sikeresen kéttized másodpercet ellenfelére. Ezek után állt fel a négyes döntő, először Chambliss repült, majd Velarde, aki tisztán teljesítette a pályát, de lassabban, mint Chambliss. Ezek után Goulian adta fel a leckét hármójuk közül a legjobb idővel – a negyediknek. Következett a drámai végkifejlet, Sonka ismét a legutolsó és legfontosabb repülésére tudott legjobban koncentrálni és a pálya utolsó szakaszán gyűjtötte össze az értékes 11 századmásodpercet, amivel gyorsabban ért célba, mint az amerikai.

Dolderer szombaton nagyot repült, vasárnap nagyot hibázott

Kazany végső sorrendje tehát: Sonka, Goulian, Chambliss és Velarde, miközben az összetett verseny elsőbbségét Goulian elhódította Halltól, aki Sonka mögött most a harmadik helyen várja a szeptember közepén Bécsújhelyen zajló utolsó európai futamot. A magyar Air Race rajongók számára tehát az a ritka lehetőség adódik, hogy az idei budapesti futam mellett egy másikat is könnyen elérhetnek, néhány kilométerre a határtól, Wiener Neustadt régi repterén.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!