A Bosch felfogásában a városi elektromobilitás nem csupán a nagy méretről és a hatótávolságról szól – írják sajtóközleményükben. Épp ezért kifejezetten nagyvárosra alkalmas, a napi alacsony megtett távolsághoz (a statisztikák szerint ez nagyjából negyven kilométer) és a szűk parkolóhelyekhez kialakított járműveket kínálnak.

(forrás: Bosch)

A Boxbergben tartott Bosch Mobility Experience kiállításon a résztvevők személyesen is kipróbálhatták az új, négyüléses e.Gót és a legendás Schwelbe robogó elektromos változatát. Mindkettőt a Bosch integrált rendszere mozgatja, a 48 voltos moduláris innováció magában foglalja a motort, a vezérlőegységet, az akkumulátort, a töltőt, a kijelzőt és az applikációt.

A cél főleg az ázsiai piac, ahol a túlnépesedett városokban már jelenleg is több millió (egyedül Kínában kétszázmillió) ilyen jármű közlekedik, az éves harmincmilliós eladásból komoly részesedést várnak, 2020-ig mintegy százmillió könnyű elektromos jármű gyártását tervezik.

Az erőteljes, 48 voltos meghajtóegység az akkumulátorból érkező energia átalakításával a lehető legnagyobb vonóerőt állítja elő, az akár egy otthoni konnektorból is feltölthető lítium-ion akkumulátor magas energiasűrűséget biztosít. A vezető és a jármű közötti kommunikációban egy Bluetooth-interfész és egy okostelefonos applikáció nyújt segítséget.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!