A cseh Leo Express Global 2017-től közlekedtethet vonatokat Lengyelországban. Idén januárban pedig beadták a kérvényt a Prága, Katowice, valamint a lengyel–ukrán határnál található Medyka közötti útvonal használatára is. A lengyel vasúti hatóság UTK-tól nemrég szerezték meg az öt évre szóló engedélyt, melynek értelmében a magán-vasúttársaságnak napi négy pár közvetlen személyszállító vonatot kell közlekedtetnie a jelzett viszonylaton.

Vagy a Flirtökkel, vagy az új kínai Siriusokkal fogja beindítani a Prága–Medyka járatokat a cseh Leo Express (fotó: Stadler)

A két végállomás között cseh területen csak Ostravában, Lengyelországban pedig Katowicében, Krakkóban, Tarnowban, Rzeszówban és Przemyslben megálló vonatok menetideje a tervek szerint körülbelül tíz óra lesz. A járatok indításának dátumát egyelőre nem közölte a Leo Express. A társaság egyelőre még nem is tudná elindítani a szolgáltatást, mivel jelenleg mindössze öt ötrészes, 480-as sorozatú, intercity-kivitelű, Stadler Flirt alkotja a járműflottáját.

Hamarosan azonban újabb szerelvényekkel bővül a flotta: kézhez vehetik a kínai CRRC-től rendelt három villamos motorvonatot. A Sirius fantázianevű járművek első, idén megépített példánya már Csehországban van, a velimi tesztpályán végzik vele a forgalomba állításhoz szükséges teszteket. A 2016 szeptemberében aláírt megállapodás hatalmas opciós mennyiséget: harminc további szerelvény lehívását teszi lehetővé, vagyis igény és anyagi fedezet megléte esetén a többszörösére is bővíthetik a járműállományt.

A vasúttársaság Ukrajnába is be szeretne hatolni: már be is adták a kérvényt a Medyka és Mosztiszka II közötti nyolc kilométer hosszú, normál nyomközű pálya használatára – tudósít az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!