Megérkezett Csehországba a Leo Express cseh magánvasút legújabb szerelvénye, amit a világ egyik legnagyobb járműgyártója, a kínai CRRC vállalat épített. A szerelvény már a Leo Express vállalati arculatához igazodik, a fekete szín dominál. A szerelvény hossza 111,2 méter hosszú, két feszültségrendszer alatt is képes közlekedni (25 kilovolt és 3 kilovolt). Háromszáz utas befogadására alkalmas, maximális sebessége 160 km/h. Egy szerelvény hat részből áll, egy forgóváz mindig két kocsiszekrényt kapcsol össze. A kocsiszekrény alumíniumból készült. A vonatba gyárilag beszerelték az ETCS vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységét is.

A képre kattintva galéria nyílik a Leo Express fotóiból

A Leo Express három szerelvényt rendelt a kínai gyártótól, opcionálisan pedig további harmincat vehet át a jövőben. Amennyiben lehívja a teljes megrendelést, akkor a kontraktus értéke 5 milliárd koronára (65 milliárd forint) rúgna. A Leo Express a vonatokat a jövő év folyamán szeretné üzembe helyezni, a szükséges tesztelések lefuttatása után. A kínai gyártmányú szerelvényt most a velimi VÚŽ próbapályán tesztelik.

Az első szerelvény Sanghaj kikötőjéből az Oberon hajón érkezett Brémába, ahonnan a DB Cargo szállította Csehországba. A vonat megnevezésére a Leo Express nyílt versenypályázatot hirdetett az utasok körében. Ebben a versenyben Sirius név nyert, amely az egyik legfényesebb csillagra utal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!