Habár a 2000 óta védett műszaki emléknek számító ős-Bobó új hazája mostantól a Magyar Vasúttörténeti Park lesz, továbbra is a MÁV-Start tulajdonában marad. A huzamosabb ideje üzemképtelen járművet néhány hete húzták Nyíregyházáról Ferencvárosba, majd az M44-es augusztus 20-án érkezett meg a Parkba.

A jelenleg 448 211-es pályaszámon létező, DVM2-1 gyári sorozatú Bobó igazi veterán: a két prototípus-Bobó egyike. A több mint hatvanéves gépet 1954-ben, 1954/7 gyári számon építette a MÁVAG – a legelső Bobó, az 1954/6 gyári számú M44 209-es a MÁV Nosztalgia Kft. flottáját erősíti.

A valaha épített második Bobó, a 448 211-es is a Magyar Vasúttörténeti Parkba került. A legelsőnek számító M44 209-est már évekkel ezelőtt megszerezte a MÁV-Nosztalgia. A képre kattintva a szerző felvételeiből készült galériát tekinthetnek meg

A négytengelyes mozdony meglehetősen kalandos életutat mondhat magának.

  • 1955. április 13-án M424 5002 pályaszámon vette állományba a MÁV.
  • 1958-ban a budapesti HÉV-hez (BHÉV) került DLXVI 731-es azonosítóval, majd később A25 003-ra lett átszámozva.
  • 1977. szeptember 5-ével visszakerült a MÁV-hoz, de már M44 211-ként.
  • Jelenlegi pályaszámát 2011-ben, a legutóbbi „átszámozási hullám” során kapta.

Az öreg Bobó az elmúlt évtizedekben Nyíregyházán teljesített szolgálatot, de miután a felújított, remotorizált M44-esek az új évezred első felében Debrecent is meghódították, majd néhány évvel később, jelen évtized elején a szabolcsi megyeszékhelyen is leváltották az öreg, korszerűtlen M32-es és klasszik M44-es tolatómozdonyokat, a 211-es letétbe került. Ezt a körülbelül tízévnyi tetszhalotti időszakot törte most meg a gép a Magyar Vasúttörténeti Parkba szállítása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!