Ránézésre nem is tűnik Nohabnak, de a szíve ugyanaz a GM-erőforrás, mint a mi kedvelt Turcsiorrúinké. Belgiumban 1954-ben járt a Nohab demonstrátormozdonya, ám a derék belgáknak (a vasfüggöny „jó” oldala) licencet is eladott a gyártó cég, így az AFB egyből negyven mozdonyt készített, tizenkettőt gőzfűtéssel, tizennyolcat pedig tehervonati szolgálatra, természetesen GM-motorral. Több átalakítás után a legszembetűnőbb változás 1979 és 1993 között zajlott: a mozdonyvezető munkájának komfortosabbá tétele érdekében impozáns turcsiorrát vesztve, hat gép kivételével mindegyik új fülkét, vezérállást kapott.

A győri pályaudvaron Badics Ádám kapta le a gépet

Értesüléseink szerint az SNCB üzemképesen állította le az 5201-est, állás közben pár alkatrészt (főleg kábeleket) kiszedtek belőle, és a hengerei is felújításra szorulnak, mégis a motor ideális „új szív” lehet a Demonstrátor Nohabnak. Szintén a Nohab-GM Alapítvány birtokában van a 002-es, amely gyakorlatilag egy üres héj csupán, akár ehhez a mozdonyhoz, vagy épp a 010-eshez is szolgálhat a belga vendég kiegészítésekkel. Várhatóan tehát ez a mozdony is a Keleti pályaudvar fűtőházába érkezik majd, ahol a hazai Nohab-barátok veszik kezelésbe.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!