A világszerte reneszánszát élő villamosközlekedés növekvő megrendelései miatt a Siemens a közeljövőben mintegy ötszáz új beszerzési projekttel számol. A gyár első Avenio villamosait a bajor főváros rendelte: a most bemutatott példányt még hét követi.

Az új villamosnak még a megszokott, hosszadalmas engedélyeztetési procedúrán kell átesnie: mialatt az első kocsit a Siemens Wegberg-Wildenrath-i pályáján tesztelik, a második járművet átfogó beállítási és további vizsgálati műveleteknek vetik alá a TAB (Műszaki felügyelő hivatal) részvételével.

Az első Avenio a hivatalos bemutatón<br>(a képek forrása: Siemens)

München közlekedési vállalata, az MVG 2012-ben rendelte a nyolc Siemens Avenio villamost, a legelső kocsit már 2014 legelején forgalomba kívánják állítani. Ezzel a megrendeléssel a Siemens vissza akar térni a német és európai piacra, és a városok vezető partnere kíván lenni a villamosközlekedés fejlesztésében.

Az új Avenio négyrészes, végig alacsony padlós villamos, hetven kilométer per órás legnagyobb sebességgel 216 utast (69 ülőhellyel) szállíthat. Nyolc tengelyéből hat hajtott (Bo'2'Bo'Bo' tengelyelrendezés), 36,85 méter hosszú. Hasonló típust több város is rendelt: Hágába negyven, a katari Dohába tizenkilenc villamos érkezhet.

Herbert König, az MVG igazgatótanácsának elnöke és Sandra Gott-Karlbauer, a Siemens Urban Transport ügyvezető igazgatója az új villamossal

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!