Csak elfér

iho/vasút   ·   2013.01.23. 16:30
400alstom

Az utóbbi fél évben felgyorsultak az események az Alstom metrók körül, sorra érkeznek a vonatok a lengyelországi Katowicéből. A budapesti metrószerelvényeket Franciaországban tervezték, a forgóvázak, ajtók, fékrendszerek és egyéb részegységek is ott készülnek. A kocsiszekrényeket az Alstom Transport lengyelországi Gyártási és Összeszerelési Kompetencia Központjában, Katowicében gyártják, itt történik a vonatok összeszerelése is. Az Alstom Metropolisokat aztán trélerre rakják, és kocsinként szállítják Budapestre.

Az MMV intézi a BKV szállításait. Többnyire a saját Bobójukkal, néha a Trakciótól rendelnek vontatást<br>(fotók: Vörös Attila)

A 2-es metró vonalára összesen 22, ötkocsis szerelvény érkezik, ezek jó része már dolgozik is a kelet-nyugati vonalon. A kettes metró vonalán várhatóan tavasz–nyár körül már teljesen átveszik az uralmat az Alstom vonatok.

Szerkesztőségünk kedvence továbbra is a zártárcsa a szélvédő mögött

Két vonat eddig nem fért el a Fehér úton, ezért Kelenföldön, a négyes metró járműtelepén tárolták őket. Az egyik szerelvényt kedden szállították át a Fehér útra a nagyvasúton. A metrószállítás a szokásos útvonalon, a 4-es metró iparvágányától Kelenföldön, Ferencvároson, Kőbánya felsőn és Kőbánya teherpályaudvaron át zajlott. A Fehér úti járműtelep iparvágánya Kőbánya teherről ágazik ki (lásd korábbi cikkeinket itt és itt). A MÁV hálózatán a szerelvényt az MMV Bobója húzta.

Kapcsolódó hírek