Csigatempóban épül a csepeli gerincút

Vörös Attila   ·   2012.06.15. 08:20
400

Pont két éve, 2010. június 14-én indult el a csepeli gerincút első ütemének építése. A Weiss Manfréd úttól a Posztógyár utcáig tartó két és fél kilométer hosszú elkerülő utat már 1993 óta ígérik, a két évvel ezelőtti tervek szerint átadását 2011 őszére taksálták. A csaknem 6,9 milliárd forintos fejlesztést 3,745 milliárd forinttal támogatja az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapja, a kivitelező a Colas Csepeli Gerincút Konzorcium.

Az út felét célforgalomban most is használhatják. A Csepel Művek IV-es kapuja innen közelíthető meg<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Az építkezés összetettségét jelzi, hogy közreműködőként majdnem ötven cég és intézményt jelöltek meg. Magán az útpályán kívül járdák, kerákpárút építése; egy, az egyik iparvágány fölött átívelő HÉV-híd megnagyobbítása, valamint számos közmű telepítése, átalakítása is feladat volt. A Fővárosi Tervező Iroda Kft. honlapja részletesen felsorolja a teendőket.

Már csak fel kéne festeni, és persze a Weiss Manfréd út bekötése is hiányzik

A gerincút építésének egyik leglátványosabb eleme a Weiss Manfréd út–Corvin út kereszteződésének az átalakítása. A gerincút kiindulásánál egy háromszög alakú, jelzőlámpás csomópont épül. Egy 2011-ben tartott lakossági fórumon elhangzottak szerint a késés fő okozója, hogy a Szabadkikötővel elhúzódtak a tárgyalások arról, hogy a tehervonatok milyen sebességgel haladjanak majd át a csomóponton, mennyi ideig tartsák föl a forgalmat.

A csomópont madártávlatból, az átépítés kezdetén

Két évvel a munkálatok megkezdése után körülnéztünk a csepeli gerincúton. A már tárgyalt csomópontot leszámítva az út lényegében már hónapok óta készen van. A zajvédő falak állnak, a telepített fák is megeredtek. Egy helyen még a közműveken dolgoztak szerdán, munkásokat egyébként nem láttunk az út mentén. A Weiss Manfréd út és a Corvin út csomópontjában jelenleg a táblákat szerelik, itt az autósok egyelőre csak egy erős kacskaringóban közlekedhetnek. A három iparvágányból kettőn van jelenleg forgalom, a középső egyelőre nincs is bekötve a Soroksári út felé vezető vontatóvágányba. A szabadkikötői vágány másfél évig tartó kanyargása megszűnt, a vonatok már a régi-új nyomvonalon közlekednek.

Megkérdeztük a BKK-t, mikorra várható a gerincút átadása - választ eddig nem kaptunk.

Kapcsolódó hírek