Amióta 2012. június elsején megérkezett az első tehervonat a Foktőn felépült Pannon Növényolajgyár és Gabonatároló Kft. üzemébe, újra felpezsdült az élet a kalocsai vasútállomáson. Mindennaposak a hosszú, gabonás- és tartálykocsikból álló tehervonatok, amelyekben a nyersanyagokat és a készterméket szállítják. A vasútüzemet a DB Cargo Hungária Kft. (korábban LCH, DBSRH) szolgálja ki; ugyancsak a DB Cargo továbbítja a Foktő és Kiskőrös közötti irányvonatokat.

Ünnepi sorfal Foktőn, az ezredik DB Cargo Hungária olajvonat előtt. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Vörös Attila)

A Glencore cégcsoport tulajdonában lévő foktői növényolajgyár jelentőségét érzékelteti, hogy napi 2400 tonna napraforgót dolgoz fel, gyakorlatilag minden minden második, az országban termő szemet itt sajtolnak ki! A gyár idén lesz öt éves, és eddig körülbelül hárommilió tonna alapanyagot dolgozott fel. Ehhez a teljesítményhez elengedheteten a magas színvonalú vasúti kiszolgálás: a DB Cargo Hungária Kft. április tizedikén az ezredik olajvonatát indította útnak Foktőről – egyetlen, tizennyolc kocsis tehervonatban egymillió dollárnyi növényolaj utazik!

A Kiskőrös–Kalocsa (153-as vonal) vicinálison 2007 márciusa óta szünetel a személyforgalom. A növényolajgyár építése miatt 2012-re a MÁV használt anyagból felújította a pályát, valamint a kalocsai HM-iparvágány folytatásaként négy kilométeres új iparvágányszakaszt épített Foktőre a növényolajgyárhoz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!