London a magyar utazók Mekkája – a magyar és a brit fővárost összekötő közvetlen járatokkal tavaly másfél millióan utaztak, ezzel toronymagasan vezet a városok listáján. Idén egy új légitársaság és egy újabb londoni repülőtér lépett a magyar piacra, a Flybe révén ugyanis a London központjától keletre fekvő Southend repülőtere is elérhetővé vált. A légitársaság Embraer E195-ös regionális jet gépe csütörtökön érkezett először Budapestre – adja hírül a Budapest Airport.

A Flybe budapesti járatai heti három alkalommal közlekednek, kedden, csütörtökön és szombaton. A légitársaság tervei szerint a járattal a szabadidős utazókat, elsősorban a briteket célozzák meg, akiknek a kontinens legjobb úgynevezett „city break” desztinációit szeretnék kínálni. Budapest pedig pont ilyen, vagyis vonzó célpont hosszú hétvégére. A járatok menetrendje is ehhez alkalmazkodik: a délutáni órákban közlekedik, ami nagyon kényelmesen elérhető a szállodai kijelentkezés után.

Első érkezés Budapestre (fotó: Budapest Airport)

Az új járattal a magyar utasok is nyernek: a még szélesebb kínálat általában kedvezően hat az árakra. London Southend repülőtere ráadásul közvetlen vasúti kapcsolattal rendelkezik, ahonnan ötven perc alatt érkezik be a vonat a Liverpool Street állomásra. Idén nyáron így már hat légitársaság és öt repülőtér áll rendelkezésre az utasoknak, ha Londonba szeretnének repülni.

A Budapest Airport járatfejlesztési vezetője szerint fontos, hogy nem csak újabb városokkal bővül a budapesti hálózat, hanem a meglévő desztinációkon is szélesedik a kínálat. Bogáts Balázs hozzátette, hogy a tavalyi másfél milliós forgalmat is meghaladhatja az idei utasszám a két város között, ha a Flybe légitársasághoz hasonlóan sikerül új célcsoportokat megszólítani és kiaknázni az útvonal további lehetőségeit.

Glyn Jones, a Stobart Aviation vezérigazgatója közölte: „Budapest és London Southend repülőtér (SLA) közötti új útvonalunk elindításával tovább erősítjük azt a növekedési pályát, amit a Stobart Group légiközlekedési divíziójánál követünk. London Southend repülőtere tökéletes helyen fekszik London és az essexi régió kiszolgálásához, a közvetlenül a terminál mellől induló vonatokkal negyvennyolc perc alatt érhető el London. A heti három új járat Budapest és London Southend között a szabadidős és az üzleti utasoknak egyaránt könnyebb és gyorsabb összeköttetést jelent majd a többi londoni repülőtérhez képest.”

A társaság zászlóshajója: E-195

A Flybe nagyobb repterek kisebb összekötő társasága, egyebek mellett olyan fontos csomópontok között repül, mint Manchester, Dublin, Amszterdam, de néhány éve megjelent a különleges London City repülőtéren is. A nyolcvanas években fejlődött fel a Jersey European Airways, majd különféle egyesülések, összevonások és szétválások után alakult ki a mai struktúrája, a Flybe nevet 2000 óta viseli: 2014-ig a British Airwaysnek is volt jelentős tulajdonrésze a társaságban, most ez csak néhány százalék. Két éve terjesztette ki jelentősen a hálózatát Berlin, Alicante és Malaga bevonásával, az első bázisreptere a kontinensen Düsseldorf lett.

Ami a flottát illeti: a Flybe egyike a világ legnagyobb Q400-as üzemeltetőjének, vagyis a kanadai gyártmányú Bombardier légcsavaros-gázturbinás gépnek, amit a magyar utasok az egykori Malév flottájában is megismerhettek. Az alapítás körüli időkben a társaság repült olyan klasszikusokat, mint a Vickers Viscount, vagy a rendkívül strapabíró, de nem túlságosan szép, és inkább cargo-szerepkörben használt Short-sorozat. Rövid ideig még két DC-3-as is a flottához tartozott. Most az 59 Q400-as mellett húsz brazil gyártmányú Embraer repül a cég színeiben, a kisebb 175-ös és a hosszabb törzsű, 118 utasra berendezett 195-ös. A társaság büszke arra, hogy modern és „zöld” flottát üzemeltet.

Southend: ismét egy modernizált, erősen fejlődő London-környéki reptér

Southend történetét egy tavalyi cikkünkben foglaltuk össze: az első világháborúban a német Zeppelin-támadások elleni védekezés egyik fontos pontja volt, az atlanti csata idején is a RAF Londont védő vadászainak egyik legfontosabb reptere. Majd ismét polgári légikikötő, az ötvenes években épített új pályákkal. 1994 óta magántulajdon, ekkor kezdődött az új utasterminál és a vasútállomás építése, hosszabb lett a pálya, új torony épült, a terminált is bővítik, az utasszám a reptér reményei szerint 2020-ra évi kétmillió fölé nő...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!