Az előző cikkünkben feltett kérdésekre megérkezett a BKV válasza is, levelüket változtatás nélkül közöljük:

Ha a Volán Buszpark Kft. és a BKV Zrt. által kiírt tendereken nyertes járműveket hasonlítjuk egymáshoz, akkor igazából egy almát mérünk össze egy körtével. Teljesen eltérő ugyanis  a konstrukció és jelentősen különbözik a két jármű felszereltsége is.

Mindenekelőtt érdemes azt tisztázni, hogy a BKV Zrt. adásvételi szerződésre, míg a Volán Buszpark Kft. pénzügyi lízing konstrukcióra vonatkozóan írta ki az eljárásokat, így már a szerződéses konstrukció és a finanszírozás formája is eltért a két eljárásban. Lényeges kiemelni azt is, hogy a Volán Buszpark Kft. 43 jármű egyszeri beszerzésére vonatkozóan írt ki pályázatot 2018-ban, ezzel szemben a BKV Zrt. 2019-ben írt ki eljárást és a 2019-ben meghatározott vételár a 20 darabos alapmennyiségen kívül a 80 darabos opciós mennyiségre is vonatkozik, azaz az eladónak 4 évig árgaranciát is vállalnia kell a járművek beszerzése során.

Mindemellett is jelezzük, hogy az árkülönbözet a végleges, szerződéses árak mellett nem 20 millió forintos, hanem csak 10 millió forintos nagyságrendű.

Az Omnibusz fotomontázsa a BKV leendő Mercedes Conectóiról

A BKV Zrt. részére szállítandó járművek árát a Fővárosi arculati és műszaki elvárásoknak megfelelő járműspecifikáció határozta meg. A BKV Zrt. kiírása a Volán Buszpark Kft. tenderétől jelentősen eltérő felszereltségű járművekre szólt. Az eltérések például az alábbi műszaki tartalomban jelentek meg: 3 színű fényezés; nagyobb méretű, elhúzható oldalablakok; megerősített kivitelű (36 KW) légkondicionáló; a több ülőhely kialakíthatósága miatti, ülések alatt elhelyezett üzemanyagtartály; LED-es belső világítás; komplett FUTÁR rendszer; extra felszállásjelzők és ajtónyitók (pl. ajtónyitó vakok számára); belső utastéri-, valamint front- és tolató kamerák adatrögzítővel, automata motorolaj utántöltő, automata zsírzó. Ezek a többletköltségeket jelentő műszaki elvárások a Volán Buszpark Kft. által elvárt műszaki tartalomban nem jelentek meg.

Továbbá azt is feltételként határozta meg a BKV Zrt, hogy a vételár tartalmazzon egyes, a működéssel kapcsolatban felmerülő kiadásokat az ajánlatban vállalt 2 éves jótállási időtartam alatt. Ezek például a szervízeléshez szükséges célszerszámok, művezetés és oktatás biztosítása, valamint a vételárnak tartalmaznia kellett a 2 éves jótállási időszak alatt felmerülő üzemeltetési- és kenőanyagok, valamint a szervizeléshez szükséges alkatrészeket, így az olaj, olajszűrő és egyéb kenőanyagok biztosítását.

A BKV Zrt. ezen kívül igen jelentős kötelezettséget írt elő azzal, hogy az eladónak 10 éves időtartamra jótállást kell vállalnia a járművek átrozsdásodására és váztörésére vonatkozóan.

Tavasszal átadott Conectók Szegeden. A BKV szerint ezeket szinte össze se lehet hasonlítani a leendő budapesti Conectókkal (fotó: Bohus Dávid)

A járműveket az ITE Kft. Debrecenben szereli készre, amely során az alábbi munkákat végzik el:

  • járműelektronikai feladatok;
  • vezetékelés;
  • utastájékoztató rendszer kialakítása;
  • zárt vezetőfülke kialakítása;
  • elektronikus jegykezelő rendszer kiépítése;
  • FUTÁR beépítése;
  • külső-belső kamerarendszer;
  • kamerarendszer adatrögzítőjének a beszerelése;
  • speciális burkolatok;
  • nano bevonatú antigraffiti rendszer;
  • oldalüvegek fóliázása;
  • matricázás;
  • külső dekoráció;
  • járművek üzembehelyezése;
  • járművek vizsgáztatása;
  • PDI-ellenőrzés.


Az ITE Kft-nek a szerződés szerint 180 nap alatt kell leszállítania a járműveket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!