Újabb mélységbe lépett a Modulo-ügy, a VEKE értesülése szerint a sorozatos csúszások miatt megtámadták a 180 csuklós busz beszerzéséről szóló tendert. Át is adjuk az egyesületnek a szót:

„Megtámadták a 180 db-os csuklósbusz-tendert a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt. A kérelmet beadó ügyvéd az értesülések szerint az MAN megbízását teljesíti. A cég a Volkswagen-csoport része (Audi), amely Magyarország legnagyobb befektetője. A jogorvoslati kérelem lényege nyilván nem lehet más, minthogy az Ikarus Egyedi a módosított határidőre sem teljesített, márpedig erre a határidőre sokan képesek lettek volna teljesíteni, miközben az eredeti kiírás rövid határidejére azért nem adtak ajánlatot, mert az eleve teljesíthetetlen volt. Ez így versenyellenes, és bár az aláírt szerződésre magára már akkor sem lenne hatállyal, ha helyt adnának a kérelemnek, ellenben igen komoly bírságot szabhatnak ki mind a kiíróra (Volánbusz Zrt.) mind a nyertesre (Ikarus Egyedi).

Mi nem hiszünk a véletlenekben. Szorul a hurok az Ikarus Egyedi körül.”

Bemutatópéldány - mozgásképtelen (fotó: Ács Attila)

A Modulo-saga csaknem három éve kezdődött, amikor 2015-ben kiírták a tendert 75+75 kulcsra kész és 75 PKD konstrukcióban készülő, plusz további 75 opciós csuklós buszra a közbeszerzést a közeledő metrófelújítás miatt. A metró újjáépítése azóta rég megindult, a nyertes Mabi-Bus buszaiból viszont alig néhány készült el. A történetet részletesen feldolgozza korábbi cikkünk, érdemes újra elővenni, aki elveszett egy kicsit az elmúlt években!

A sajtó nélküli sajtótájékoztatón bemutatott buszok januárban Kelenföldön, hamar vissza is tértek a műhelybe Mátyásföldre (fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Összefoglalva az történt, hogy a sokadik határidőre sem készültek el a járművek, a műszaki tartalom viszont egyre silányul: módosult a buszok hossza, tengelytávja, hátsó túlnyúlása, csuklószerkezete, utastér elrendezése, magyarán szinte minden paraméter, ami közlekedésbiztonsági szempontból is nagyon fontos. A Mabi-Bus, majd névváltoztatás után az Ikarus Egyedi harcias közleményekkel próbálja bizonygatni az igazát, de ez sem az országos sajtót, sem a szakértőket nem győzte meg – ha a közlekedési témák között előkerül a kutyakomédia jelző, mindenki tudja, mire kell gondolni.

Három hete írtuk meg, hogy a második határidőre sem készültek el a csuklós Modulók. A Volánbusz egyes információk szerint egyetlen egy példányt sem kíván átvenni, de a BKV sem küldi minden áron forgalomba a már menetkész példányokat. A gyártó mögül közben kihátrálni látszik mind a kormányzati, mind a munkavállalói háttér...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!