Hat focipálya is elfér azon a sziklaerős betonból készült forgalmi előtéren és gurulóúton, amely a Budapest Airport hamarosan átadott logisztikai bázisához, a BUD Cargo Cityhez tartozik. Nem hiába, hiszen a világszínvonalú logisztikai bázis üzembehelyezését követően itt zajlik majd a teherszállító repülőgépek kiszolgálása; akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing B-747-8F típusú repülőgép is parkolhat ezen a masszív betonon – adja hírül a Budapest Airport.

(fotók: Budapest Airport)

Ahatalmas bazaltbeton terület a Budapest Airport új logisztikai bázisa mellett épült. Az új forgalmi előtér és a hozzá tartozó gurulóút 15 ezer köbméter bazaltbeton felhasználásával készült – összehasonlításképp ugyanennyi vízzel hat olimpiai úszómedencét lehetne megtölteni. A forgalmi előtér egyébként hatvanöt centiméter vastagságú bazaltbetonból készült, és rendkívül nagy teherbírású: akár nyolcvan afrikai elefánt is biztonságosan álldogálhatna ezen a területen!

Habár arra meglehetősen kevés az esély, hogy ez utóbbi megtörténik, az elmélet jól mutatja a forgalmi előtér teherbírását: az itt kiszolgálható legnagyobb géptípus 440 tonna felszállósúllyal büszkélkedhet, és akár száz tonna áru szállítására is alkalmas – ráadásul ebből a típusból egyszerre kettő is tartózkodhat az új forgalmi előtéren. Egy forgalmi előtér azonban nem csupán betonból és egyéb építőanyagok ötvözetéből áll: komoly fénytechnikai és optikai kábelhálózat is elengedhetetlen az üzemeléshez – ha egyenes vonalat szeretnénk húzni a felhasznált kábelekkel, hatvan kilométert kellene sétálnunk hozzá.

René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója kiemelte, hogy itt gond nélkül lehet  majd kiszolgálni a világ legnagyobb teherszállító repülőgépeit, ráadásul az új előtér olyan közel helyezkedik el a logisztikai bázishoz, hogy ezt a korábbinál jelentősen gyorsabban lehet elvégezni.

A Budapest Airport a tavalyi évben havonta átlagosan 12 ezer tonna légi teherárut kezelt. A BUD Cargo City – amelyet idén novemberben ad át a Budapest Airport – nemcsak a szakma legkorszerűbb és leghatékonyabb logisztikai bázisa lesz, hanem megerősíti Budapest régiós vezető szerepét a globális áruszállításban, miközben támogatja a magyar vállalatok gazdasági és üzleti fejlődését a nemzetközi piacon.

Mint arról néhány hónapja beszámoltunk, a jelenlegi hullámzása ellenére – ami egyébként egyrészt a kínai export csökkenésének, másrészt különféle politikai feszültségeknek és kereskedelmi konfliktusoknak köszönhető – az előrejelzések szerint a cargo-piac 2018 és 2024 között tizenhét százalékos összetett évi növekedési rátát teljesít, a bevételek huszonöt százalékos emelkedése mellett. A térségben több helyen terveznek komoly légi áruszállítási központokat létesíteni, legutóbb például egy kínai delegáció tárgyalt Eszéken a reptér lehetséges bővítése és egy ottani cargo-bázis kiépítése lehetőségeiről.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!