A VT-Transman Mercedes Citaróinak fokozatos forgalomba állásával egyre kevesebb kocsit kell majd kiadnia a BKV-nak, így a cég újabb kocsiktól tud megválni. Az áprilisi selejtek listájában túlsúlyban vannak a 200-asok. A buszok egy részének lejárt a műszaki vizsgája, mások pedig felújítást igényelnének, hogy újra forgalomba állhassanak.

A 415-ösök leginkább a vázproblémáik miatt kerültek be a listába, esetükben egy komplett felújítás még a 200-asoknál is többe kerülne. A listába bekerült egy 435-ös is, az Újpesten kiégett 19-15.

Tekintve, hogy hamarosan újabb alacsony padlós kocsik állnak majd forgalomba (25 exgenfi, 10 bérelt szóló), valamint kiírtak egy pályázatot 15 PKD kivitelű szóló autóbuszra, teljesen érthető, hogy a cég nem akar már olyan járművekre költeni, amik nem akadálymentesek.

A BKV megvált négy 412-estől is, ezek az első selejtezett példányok a sorozatból, a leégett BPI-045-öt és BPI-050-et leszámítva. Utóbbi kocsit később újjáépítették, és visszakapta rendszámát is. A tervek szerint a négy kocsit trolivá fogják alakítani a leselejtezett GVM-ek elektronikájának felhasználásával.

Az alábbi kocsik búcsúztak április végén:

  • Ikarus 260: BPI-199, -244, -262, -522, -536, -547, -559, -646, BPO-056, -059, -060, -077, -118, -152, -173, -337, -352, -620, -658
  • Ikarus 280: BPI-794, -802, BPO-478, -847
  • Ikarus 412: BPI-022, -028, -038, -039
  • Ikarus 415: BPO-516, -753, -755
  • Ikarus 435: BPI-915

Az esőisten siratja a 11-99-et a Határ úti végállomáson<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotó: Fábián Attila, a külön nem jelölt felvételeket a szerző készítette)

Május végén további 16 kocsitól vált meg a BKV, amikről legközelebb fogunk megemlékezni.