A nyertes a budapesti Főmterv Zrt. és a kecskeméti Viköti Kft. lett, ők csinálják meg

  • az előkészítést,
  • az engedélyes
  • és a kiviteli tervet is.

A beszerzés végleges összértéke nettó 3 milliárd forint. A metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig nyújtják meg. Épül:

  • 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya,
  • négy új közbenső állomás, ebből kettő felszíni, kettő felszín alatti,
  • kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep.

Fontos, hogy Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is lesz metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és a villamos pálya korrekcióját is előírja.

A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, amely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.

Ehhez

  • elbontják a villamos pályáját és végállomását,
  • kiépítik a metró végállomását,
  • egy új autóbusz végállomást,
  • egy új vasúti megállóhelyet (jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak),
  • valamint P+R, B+R parkolókat építenek.

A beruházásban benne van a Megyeri út külön szintű átvezetése a Budapest–Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!