Hivatalos MÁV-közlemény:

A Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonal Kőbánya-Kispest–Soroksár közötti szakaszán – várhatóan vasárnap délelőttig – pótlóbuszok szállítják az utasokat a belföldi vonatok helyett. Az átszállások miatt 10–40 perccel nőhet a menetidő a kelebiai vonalon. Szombat 11:15-től, Soroksártól a BKK 66-os buszain, valamint az M3-as metró Határ út és Kőbánya-Kispest közötti vonalszakaszán a vasúti bérleteket elfogadják a Köki és Soroksár közötti közlekedés újraindulásáig. A kelebiai vonal nemzetközi járatait kerülő útra, Cegléd–Kecskemét–Kiskunhalas felé irányítják.

13:10-es hírek: A Vectron teljesen áttörte a földkúpot, az utolsó tengelye maradt rajta éppen a sínen. Emiatt nem lehet visszahúzni, ezért kell daruval visszarakni. Ha a hátsó forgóváz fönnmaradt volna, akkor megreszkírozták volna a visszahúzást. De emelni sem lesz egyszerű: a mozdony 100 tonna, ennyit a ferencvárosi daru nem bír el. Ezért a szolnoki daru jön menteni Soroksárra, de még messze van a siklástól. Most a helyszínre tart két felsővezetékes jármű, az egyik Ferencvárosba szokott beállni éjszakánként, a másik Vácról jön – utóbbi egyébként az indulásig a katasztrófavédelemmel fát vágott Verőcénél.

A haditerv a következő: mivel drótot csak nappal szerelnek, ezért ha be is emelik ma egyszer valamikor a gépet, akkor is csak holnap reggel fogják visszaépíteni a felsővezetéket, azaz ha minden jól megy, vonatozni arrafelé leghamarabb vasárnap délben lehet.

Egyelőre csak pillogtatnak a KBSZ-esek is. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

* * *

A gépet az LTE lízingeli az ELL-től, az egyik legújabb Vectronok egyike. Friss infóink szerint a mozdonyt Ferencváros VI. csonkáján zárták le (M5 kivezető alatt a Népliget felé). Azaz a gép átgurult egész Fradin, ki Soroksár felé egészen a földkúpig. Nagy szerencse, hogy semmi nem jött épp szembe, keresztbe. A mozdonyt saruval is megpróbálták megállítani, sajnos sikertelenül. A soroksári úti forgalmista ezután a szabályoknak megfelelően a földkúp felé irányította a Vectront.

Korábban írtuk:

A 193 271-es Vectron végül Soroksári út Soroksár felőli váltókörzetében siklott. A leendő második vágányon „bepróbálkozott”, de ott egyelőre csak földkúp van... Szó szerint beleállt a földbe.

Információink szerint a vágányt és a felsővezetéket is meg kell bontani, aztán tudják kiemelni a gépet. A szakemberek egyelőre tanakodnak, hogy a vasárnap délutáni diákforgalomig tudnak-e végezni a visszaépítéssel is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!